Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lizetté - 24 oktober 2011 12:30

Hej på er idag lekte jag med lill valpen, ni vet den där lilla flerfärgade saken (Tyco),

Vi sprang och jaga varandra som bara den i korridoren hemma hos oss, vi tävlade om vem

som kunde ta pipisen ifrån vem och vem som var snabbaste.. De var roligt och matte hon bara

log åt mig och Tyco.. hihi tyvärr hade vi inte kameran i närheten men men matte har väl de som

ett minne i hennes huvud antar jag hihi.. vi hade i alla fall jätte roligt... Efter ett tag börja matte

tycka att jag var för lite påig så då tog hon bort leksaken ett tag och lät oss ta de lugnt i stället..

Ha en fortsatt trevlig dag...


Lek
Av Lizetté - 22 oktober 2011 10:15

Idag tävlade jag och matte lydnad på ett ställe som visst hette skultuna..

De gick inte såbra men men så kan de vara vi fick bara 95,5 poäng denna gång..

Jag hade Cerrie och Tyco som back up ;) hihi nerå men dom följde med i alla fall till tävlingen

och Tyco tyckte de var ganska intressant och Cerrie med..


Träffade/såg en del hundar på tävlingsplatsen och jag var ganska nyfiken men ändå lite

osäker, de vart två tillsägningar av matte p.g.a att jag inte uppförde mig såbra men sen inge mer..

fick en fin fäll i alla fall som pris de var skoj...

De bar sen hemåt till Cerries matte var där ett par timmar och sen hem till matte..

 

Ha en fortsatt bra dag...


Av Lizetté - 13 oktober 2011 09:15

Var iväg på hundkurs idag..

De gick bra vi tränade på zick zack i ring, trängsel övning med

två hundar i mitten de gick bra.. fick stå i  mitten med en ung schäfer

hanne.. de gick bra han låg medans jag fick sitta snällt vid matte  och

koncentrera mig på henne och godisarna..


Blev även en platsliggning men jag fick ligga kopplad..

sen var de egen träning då träna jag och matte mycket på läggande

under gång de fick vi öva på i minst 15 min innan jag la mig..

sen övade vi även på hopp över hinder och ställande under gång.


Dom två sist nämnda övade vi bara lite på..

Övade även lite på apport..

god fortsatt för och e.m


Av Lizetté - 6 oktober 2011 09:15

Idag var de så tråkigt väder tyckte matte så vi stannade hemma från kursen och vila oss istället..

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards