Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lizetté - 17 augusti 2010 09:15

Idag åkte jag, matte och mattes syrror och min brorsa

in till kursen med buss, de gick bra vi låg där och sov

medan mattarna våra satt och prata...

sen klev vi av bussen och gick mot ebks klubb och en

bit på vägen möter vi upp Carrie och hennes matte...

så vi åkte bil sista biten... äl på ebks mark så gick vi nertill

näst största apellplanen och börja träna jag fick börja med

att sitta ner och lugna ner mig var lite stressad nämligen

och tillslut efter ett tag så kunde jag börja träna..

med ett avstånd till de andra hundarna då tränade vi på

följ i koppel och de gick bra... sen ar de dags för fika så matte

gick och hämta Carries mattes fika korg lämnade den till henne,

och så tränade vi lite själva på minsta apellplanen..


Jag fick då träna på fritt följ gick riktigt bra sen fick jag träna

på koppel följ de gick bra de med.. sen fick Cimoné låna mig

ett tag och träna lite de gick sådär... men men så kan de gå..

sen sattes vi i bilen så gick våra mattar och fika...

Efter fikat träna jag, matte, Cimoné och Puffy lite till på

lilla apell planen sen gjorde vi sällskap med de andra i gruppen

och då vart de platsliggning 3 min gick bra verkade de som

för liz verkade nöjd... sen vart de budföring (jag tycker de

är riktigt kul faktiskt hehe) den gick oxå bra, blev tandvisning

efter budföringen, de gick bra förutom att jag e så glad i folk

hehe (som jag tror jag känner eller som jag tycker verkar roliga

och intressanta)  Efter de så tränade jag, matte, Cimoné och

Puffy lite själva, matte tränade då inkallning och fritt följ

+koppel följ då.. men jag var måttlig road (var för trött nämligen

och matte tänkte sig inte för och kolla om jag orkade mer utan

hon körde på, men men sånt som händer (hänt  bara en gång

hitills) men de gick ju bra ändå.. jaja nu sk ajag åka hem och

vila huvudet vart ju trött efter kursen... hehe natti natt



Av Lizetté - 12 augusti 2010 16:00

Idag fick jag träna på lite bitar ur Lydnadsklass1

t.ex ligg under gång, fritt följ m.m de var skoj

de gick bra tycker jag och jag tror även matte tyckte de..

hoppas de blir fler såna träningar med matte..

ha de bra...


Av Lizetté - 7 augusti 2010 17:15

Jaha då bar de av hemåt, matte, jag och husse gick ut genom dörrn

och mot busshållplatsen de gick bra..  de var lite folk där men men..

sen kom bussen och vi klev på den (vi tre) och åkte mot station..

gick av vid vaksala torg och gick mot busstation för att åka hemåt..

Väl på station pratade husse och matte om en del och han pratade

även med mig en del, sen ca 15 min före innan bussen kom så tog husse mig ett tag och lekte med mig framtill fem min före bussen sen pratade han med matte igen m.m sen kom bussen och då sa vi hejdå till varandra och vi klev på bussen till heby (andra bussen) och så åkte vi hemåt.. Väl framme i heby klev vi av och jag kände igen en människa där så jag hälsade lite på henne hon skulle visst med bussen som vi gick av, å så gick vi över vägen och väntade på bussen till hemmet..(tredje bussen) sen när den väl kom åkte vi hem sista biten och sen klev vi av och gick hemåt, hemma möttes jag av en sur storebrosa vilket jag helst hade vilja sluppit sett och möta men men.. han gnällde och morrade på mig men matte kom till undsättning och sen fick jag hälsa på de andra hemma i huset... ja de var min dag idag... nu ska jag sova natti natt..


Av Lizetté - 7 augusti 2010 16:15

Idag vid ca 16 tiden skulle husse gå iväg till affären,

jag ville gärna följa med honom så han frågade matte

och matte sa att de var ok sen kom hon strax efter det

å sa att hon oxå följer med så vi tre gick ner till affären,

och husse höll mig hela vägen ner till affären men sen tog matte

över eftersom han skulle in i affären så jag och matte satt där utanför och vänta på honom fick prata med en äldre dam en stund de var

trevligt sen kom husse tillbaks ut till oss så då gick vi hemåt..



Föresten nu har jag äntligen bestämt mig angående den här husse

grejen, så liz kille förblir min husse (eftersom jag gillar honom faktiskt han är rolig hehe och lekfull och så).. tills de tar slut om de nu gör de..

de vet man ju aldrig...


Av Lizetté - 7 augusti 2010 10:45

Matte gick och lade sig efter morgon prom. i morse men sen vakna hon av att jag pep vid 10.35 varför jag pep hmm ja jag tyckte nog att hon hade sovit lite för länge... i alla fall vi gick ut på liknande lunch prom.

och de var lite tufft, för de var tre barn som spela fotboll och jag ville ju vara med och jaga och fånga den men barnen skulle nog inte gillat de..

så matte satte mig ner och lät mig lugna ner mig och sen gick vi vidare

jag såg även en hund längre bort men den var inte så intressant, bollen var roligare... så matte fick sätta mig ner igen och lugna ner mig ännu en gång och så höll vi/hon på ett tag tills vi var förbi bollen.. då kunde jag strosa runt och lukta på annat och fundera på annat.. när vi sen gick hemåt så fick jag göra om samma sak igen när vi passera bollen..

och sen när vi passerat den så var jag lugn men jag fick något sånt där snorkel anfall typ  (matte tyckte de var lite pinsamt verkade de som, för hon gick lite fort förbi barnen och mumla ngt)  Så jag undrar om jag är allergisk mot t.ex fukt och gräs eller liknande för så länge de e torrt och varmt snorklar jag inte men däremot snorklar jag så fort de blir lite fuktigt... få be matte åka och kolla med en veterinär om de igen..

jaja nu ska jag lägga mig och vila en stund tills husse kommer upp..

Av Lizetté - 7 augusti 2010 06:45

Även morgon prom vart de idag hehe.. lite skoj faktiskt i vanliga fall

brukar matte vakna runt nio-tio och rastar mig då... men de senaste tre dgr har hon varit pigg och alert hehe.. jaja vi gick den vanliga park rundan... men de räckte för mig hehe..

Av Lizetté - 6 augusti 2010 11:45

Fick jag gå på en prom. oxå med matte de var någonting rätt intressant

en barnfamilj som jag såg var ute i parken jag ville hälsa men ändå

var jag lite för osäker för att göra de så jag vifta bara lite på svansen och tittade på dom på avstånd..

sen gick vi vidare... 

Av Lizetté - 6 augusti 2010 06:30

Idag på prom. med matte så gick vi i en liten park, i för sig jag

har gått i den parken dom senaste tre dgr men i alla fall..

(bor med liz hos hennes kille under några dgr nämligen) vi gick i parken

riktigt trevligt och dessutom bara med matte...

På vägen tillbaks så såg matte en hund och jag såg den med på ett ganska lagom avstånd men jag tänkte ändå så matte klappade lugnande

på mig ett tag sen gick vi en bit sen så fort jag blev spänd eller stressad var matte där med handen och lugnade ner mig och sen försvann hunden så inga dumheter den här gången...

så roligt och va med matte själv...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards