Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Kurs!!!

Av Lizetté - 17 augusti 2010 09:15

Idag åkte jag, matte och mattes syrror och min brorsa

in till kursen med buss, de gick bra vi låg där och sov

medan mattarna våra satt och prata...

sen klev vi av bussen och gick mot ebks klubb och en

bit på vägen möter vi upp Carrie och hennes matte...

så vi åkte bil sista biten... äl på ebks mark så gick vi nertill

näst största apellplanen och börja träna jag fick börja med

att sitta ner och lugna ner mig var lite stressad nämligen

och tillslut efter ett tag så kunde jag börja träna..

med ett avstånd till de andra hundarna då tränade vi på

följ i koppel och de gick bra... sen ar de dags för fika så matte

gick och hämta Carries mattes fika korg lämnade den till henne,

och så tränade vi lite själva på minsta apellplanen..


Jag fick då träna på fritt följ gick riktigt bra sen fick jag träna

på koppel följ de gick bra de med.. sen fick Cimoné låna mig

ett tag och träna lite de gick sådär... men men så kan de gå..

sen sattes vi i bilen så gick våra mattar och fika...

Efter fikat träna jag, matte, Cimoné och Puffy lite till på

lilla apell planen sen gjorde vi sällskap med de andra i gruppen

och då vart de platsliggning 3 min gick bra verkade de som

för liz verkade nöjd... sen vart de budföring (jag tycker de

är riktigt kul faktiskt hehe) den gick oxå bra, blev tandvisning

efter budföringen, de gick bra förutom att jag e så glad i folk

hehe (som jag tror jag känner eller som jag tycker verkar roliga

och intressanta)  Efter de så tränade jag, matte, Cimoné och

Puffy lite själva, matte tränade då inkallning och fritt följ

+koppel följ då.. men jag var måttlig road (var för trött nämligen

och matte tänkte sig inte för och kolla om jag orkade mer utan

hon körde på, men men sånt som händer (hänt  bara en gång

hitills) men de gick ju bra ändå.. jaja nu sk ajag åka hem och

vila huvudet vart ju trött efter kursen... hehe natti natt



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards