Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Lizetté - 1 juni 2010 10:00

Idag var jag på hundkurs de var två veckor sen jag var på kursen sist

för förra gången var matte så trött verkade de som för annars hade

hon ju gått upp med mig och åkt iväg men ne då utan jag fick vara hemma då, men de var förra veckan de, nu e de den här veckan och

då fick jag åka till kursen de var skoj..


Kom till kursen vid tio tiden ca andra matten hade lite hon skulle göra så

då var vi där till tio istället och de gick bra och de var även rätt skönt oxå.. på kursen så fick jag öva på att försöka hålla kontakten

med matte (liz) de funkade hyfsat jag var mer intresserad av

alla nya dofter men lite kontakt hade jag ändå och så fort jag tog

kontakt med matte fick jag godis så jag vart lite mera intresserad av

matte istället sen men visst vid vissa tillfällen strunta jag i henne och andra ggr (större delen av träning) så lyssnade jag och kontakta (tittade upp mot henne) henne..



Efter ett tag så började vi närma oss gruppen (arbetade nämligen lite i utkanten av planen) de funkade hyfsat bra gjorde minst försök till tre utfall men var av två blev parerade på en gång och de första utfallet han jag göra 1,5 skall för sen hindrade liz mig och de var mot Sigge

för min fiende var inte där idag ganska skönt faktiskt.. så idag verkade de som om att liz var nöjd med sitt och mitt uppträdande...


Fick åka hem till Cerrie sen och leka med brorsan i hundgården

skönt och sen försvann matte ett par timmar vet inte var hon tog vägen men hon kom tillbaks sen i alla fall "vilken tur jag hade" trodde nämligen att hon skulle lämna oss där men nejdå hon kom tilbaks senare....

Sen bar de av hemåt så mysigt... väl hemma gick jag och la mig...

god e.m på er







Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards