Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Kurs idag... yey vad jag älskar den här dagen..

Av Lizetté - 8 februari 2011 09:15

   Kl. halv åtta hör jag att matte kliver upp ur sängen och börjar göra sig klar för kursen som jag bara älskar att gå på... hon kommer ner efter en stund pratar lite med mig och sen äter hon sin frukost m.m efter ytterligare en stund så börjar hon klä på sig yter kläderna och förbereda sig för prom. upp till bussen med mig och mot kursen, de är ganska skön och fin vår dag tycker jag och matte... vi ställer oss och väntar på bussen den kommer efter en liten stund vi kliver på och beger oss iväg mot kursen wiiee..






Åker bussen ett tag och sen är vi framme då kliver vi av och så går vi mot kursen jag är så spänd på vad som ska ske idag... väl framme vid kursen ser jag en skymt av Sigge började att skälla ut honom men jag fick snart mig en tillrätta visning av matte så jag la genast av så satt vi vid sidan ett tag och kollar in läget och då gjorde dom en s.k övning som heter inkallning i ring/grupp föraren (matten/hussen) går in i mitten lämnar hunden där och sen går ut till ringen och kallar in sin hund på kommendering oftast och de var rätt intressant och titta på ska jag säga er hehe, efter att alla i gruppen gjort den övningen så fick jag och matte ansluta oss till ringen och först fick vi gå slalom runt alla i ringen och sen fick jag och matte gå in i mitten, matte sätter mig ner och sen går hon iväg och väntar på kommendering och sen kallar hon in mig, de gick rätt bra men jag kunde gått in i bättre fot/utgångs läge men men sen efter en stund kom Tjalle och hans matte intill ringen och han å hon fick göra samma sak sen efter en stund till kom Cerrie och hennes matte  dom fick oxå göra samma sak som jag gjorde sen gjorde vi en slalom övning och de gick riktigt bra för mig, efter de så gjorde vi en inkallningsövning med att kalla igenom gruppen d.v.s att vi ställer upp på två led och sen går en av oss mitt emellan raderna så sätts vi ner och våran förare går en bit bort och sen kallar dom in oss på kommendering.. vi kallade den övningen förut för "inkallning i grupp" tror den heter så fortfarande men jag är inte säker matte vet kanske.. i alla fall,vi fick även göra trängselövningen och de gick bra de med... fick även utöva övnimgen genom att sitta framför óch bakom varje hund i ringen, de gick bra... sen vart de fika och lite fotografering av förare och hund..


 

Inkallningen i ring...fför tillfället är de Sigge som är inne..


  Oxå inkallnings övningen i ring..


Lite av slalom övningen här är de Odwin som går slalomet med matte..


 Troligen Odwin igen men är inte säker..  


Ada går slalomet med matte..      


Sigge går slalomet med husse..


Magda går slalomet med matte..


    

Inkallnings övning i grupp här ser vi Cerrie och Saga med sina mattar i väntan på att de är deras tur...


Efter fikat så gjorde vi fler slalom övningar och även fler inkallnings övningar, vi provade även övningen säger du sitt åt hunden då ska den sitta kvar där den satts ner även om matte tar lite i mitt koppel eller går ett varv runt mig o.s.v sen åkte vi till Cerries matte och liz övningskörde m.m sen bar de av hemåt till Puffy och gänget...

natti natt


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards