Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Lydnadsklass I i Sala BK..

Av Lizetté - 20 juli 2011 16:15

Idag har matte och jag tagit de lugnt framtills vi begav oss upp mot bussen...

och stod där och vänta ett tag.. sen kom bussen vi klev på och åkte iväg mot enköping, klev av vid nattis och var där en stund och sen kom nattis upp och så lastades jag in i bilen och så åkte vi iväg... åt samma håll som hem de tyckte jag verka konstigt, men sen visade de sig att vi åkte förbi hem och vidare mot nåt som visst hette Sala, vi åkte ett bra tag tyckte jag tillslut stanna vi och då var vi på en brukshundsklubb. Såg sen att de var den vi varit på tidigare och lekt lite på alltså hette stället Sala BK och vi skulle visst tävla men de tog ett tag för alla var inte på plats än.. men sen starta vi....


De börjades med platsliggning de gick riktigt bra sen vart de tandvisning de gick oxå riktigt bra... sen börja de andra momenten linförighet som matte tyckte gick bra men inte domarna så de blev inte så mkt poäng, sen var de liggande under gång de gick sådär jag lade sig men matte korrigera för mkt tydligen, sen var de inkallning de gick riktigt bra men domarna tyckte jag hade för sakta fart och matte gav dubbelkommandon till mig vilket inte är såbra, ställande under gång de gick inte alls för just då såg jag mattes föräldrar och syskon m.fl vilket inte var såbra för jag ville bara springa dit och hälsa på dom men jag hejda mig men jag ställde mig inte förän efter 4-5 steg så de gick inte alls bra, sen var de apporterande men jag ville absolut inte ta den s.k apport bocken.. hopp var de sen men de gick inte heller nå bra för jag ville inte hoppa över hindret, fick prova och hoppa från andra hållet och då hoppa jag istället hihi.. men matte blev inte å glad men men så kan de vara..


Efter ett bra tag vart de prisutdelning matte och jag fick 97,5 poäng och kommentarer och sen en fin liten plakett.. så matte var nöjd.. Sen bar de iväg hemåt och jag gick och la mig direkt natti natt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards