Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Idag på kursen hände de nyare saker.

Av Lizetté - 25 oktober 2012 09:15

Idag när matte och jag kom till kursen så var de lite nya grejer som vi skulle göra.

Först samlades vi i en ring visserligen som vanligt och gick slalom lite som vanligt men

sen började lite nyare saker exempel som att göra linförigheten i kopplet fast i ring och

tillsammans med dom andra hundarna och förarna de var lite svårt för mig men de gick,

och sen fick vi även göra några moment från lydnads ettan i ringen exempel liggande under

gång m.m sen att bara flytta bakdelen till fotposition från framför matte position med bara

handtecken och fot, de var lite svårt men de gick.. sen var de lite till vi gjorde där i ringen,

men matte och jag kommer inte ihåg allt just nu.. måste börja skriva samma sdag som de

händer och inte för många

dagar emellan.. 

Men i alla fall sen gjorde vi en ny sak med att söka/leta efter leksaker eller grejer som någon

gömmer i mitt fall var de Yrsas matte som gömde åt mig, sen skickar matte iväg mig och

leta/söka efter den grejen i mitt fall fick jag leta efter en boll med snöre första gången och

sen nästa gång fick jag leta efter en gul lite lång sak, matte kallade de visst en bit slang..

Oj vad roligt de var må ni tro så nu

tror jag och matte att vi ska satsa vidare på sök träning men vi får se...

Efter en stund var de fika. Efter fikat sen fick jag träna lite lydnad ett och de gick riktigt

bra fick oxå även träna lite agilty, så skoj. Vid ca 13:15 tiden sen skulle vi åka hem eller

jag trodde de i alla fall, men ne vi skulle iväg och spåra tydligen fick jag veta sen,

då vanligt spår med apporter, för mig gick de tyvärr inte såbra matte tycket jag spåra ut

totalt men vadå jag skulle ju spåra och trodde då jag skulle leta efter djur/blodspår men

ne tydligen inte, jag skulle leta efter små trädbitar med godis under, hmm matte måste

sortera upp sina ordval tror jag så att jag förstår om jag ska spåra blod eller spåra trädbitar..

I alla fall så klarde jag första biten av spåret och hittade apporten/trädbiten men sen spåra jag

ur totalt enligt matte och gick ur spåret hur mycket som helst så jag missa nummer två

trädbit/apport men tog sen den tredje apporten/trädbiten.. så inte mycket beröm fick jag

men lite i alla fall.. Få se om de går bättre nästa gång enligt matte..

 God e.m och kväll allihop

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards