Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 8 april 2013

E.m. prom. + träning!

Av Lizetté - 8 april 2013 14:30

God e.m på er..

Vi gick prom. ut på gärdet där jag brukar få vara lös i vanliga fall men idag fick jag tydligen inte

det men men de gör inte så mkt, hade roligt ändå. Vi började närma oss slutet av gärdet och då

fick jag helt plötsligt gå lös de var ju annorlunda men men jag fick ju vara lös i alla fall :D

Men med de betydde de visst träning oxå jag fick gå fot en bra bit men jag gillar ju och

jobba så de var helt ok ändå jaja matte bad mig gå fot en bra bit i alla fall och de funka

bra men hon fick korrigera mig då och då för jag ville ju springa lite oxå hehe men ne

då de skulle jobbas så matte korrigea mig då och då men annars gick jag riktigt fint i fot

och fick självklart beröm då jag gick så fint och lite godis oxå..

Efter en stund så säger matte varsegod vilket inebär då att jag får lämna fot positionen

och röra mig lite var som helst men ändå inte gå ifrån allt för långt ..

Helt plötsligt ropar hon "stanna" (vid de här laget har vi kommit in på ett annat gärde och

inte vek av åt skogen som vi brukar)  jag stanna med lite tveksamhet men stanna i alla fall

och då berömde hon mig med rösten och kasta min favorit leksak bakom mig, jag sprang och

hämta den sen leker hon lite med mig sen säger hon "loss" åt mig och skickar iväg mig och låter

mig springa lite hur som helst igen och sen ropar hon helt plötsligt "stanna" igen jag stannar

snällt matte ger mig beröm kastar leksaken bakom mig igen och jag hämtar den, hon leker

lite igen och sen ber hon mig att "lossa" leksaken igen och skickar ännu en gång iväg mig, efter

ett tag ropar hon "ligg" jag lägger mig hyfsat snabbt matte berömmer mig och kastar leksaken

än en gång bakom mig jag hämtar den kommer framtill matte fick leka lite men sen ber hon

mig "lossa" den igen skickar iväg mig igen och sen efter en stund ropar hon "ligg" igen jag

lägger mig på momangen får beröm samt leksaken kastade bakom mig igen hämtar den

och springer till matte får leka lite men sen släpper hon *hmm* nåja jag springer iväg med den

eftersom matte inte vill ha den denna gång springer och leker med den själv men kommer

tillbaka med jämna mellanrum för att kolla om hon vill ha den men ne hon bara ler åt mig..

och sen tog hon upp en kamera då hon tydligen skulle fota något eller några saker på en kulle.

Så då lämnade jag min leksak och sprang upp på den där kullen och undersökte lite men kunde

ändå inte förstå vad hon skulle fota, sprang sen fram en gång till henne när hon satt där på

kullen och fota och såg då något litet och gult hmm så de är de matte fotar alltså, då vet jag

tyckte jag och sprang då runt lite och nosa under tiden jag vänta på att matte skulle fota klart..

Efter ett tag så rör sig matte neråt från kullen och då springer jag ner i förväg för att hämta

min leksak där jag lämnat den och hoppas matte ville leka lite med mig, och tänk vilken tur

för de ville hon hon kasta den åt mig under tiden vi gick från kullen och mot skogen där vi

brukar gå in i vanliga fall, när vi kommer till skogen så kopplar hon mig och ger mig lite godis

och så går vi hemåt genom skogen.


Bilder både på mig och de matte fota.. :D

     

Tussilago som matte kallade de gula hon fotade både på nära och lite längre håll.

   

Ännu fler Tussilago so matte fota..

   

Jag när jag fått lämnat leksaken för att matte tyckte de

räckte med lek nu, så ja fick bara springa runt och nosa/strosa

men de funkar de med ;D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards