Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 7 maj 2016

Ledig en helg men sen iväg igen!

Av Lizetté - 7 maj 2016 10:00

Goddag på er!

Var ledig en helg men sen bar det iväg igen.

Denna gång var det tävling igen, vi åkte ett  bra tag.

Så stannade vi, matte, husse och en som vi känner väldigt 

bra packade ur grejer ur bilen och jag fick vänta en stund

men sen tog matte ut mig och vi tog en promenad och bekanta

oss lite med omgivningen. 

Efter det får jag gå in i min bur och vila m.m

Sen går matte in på denna berömda banan ni vet som vi skriver om ofta

som innehåller skyltar och människor. 

Matte går banan några ggr och verkar lugn och härlig och jobba med 

som jag upplever från min bur. Sen var det dags för matte och ta ut

mig och förbereda oss för tävlingen men det är ganska varmt ute så matte 

ger mig vatten så mycket hon kan och skyddar mig från värmen så gott

hon kan, och peppar mig så gott hon känner att jag orkar tillsist är ögonblicket

här vi går in på banan och samarbetar så gott vi orkar i värmen tar oss igenom 

banan med smärre bristningar men vi lämnar banan i lagom mycket glädje.

denna bana var faktiskt rätt svår enligt min och mattes åsikt, det var mycket tempo

växlingar som man skulle tänka på, övningar som vi inte riktigt tränat så mycket på

så matte är nöjd och jag med.

Efter att jag kom ut från banan fick jag en överraskning jag fick hälsa på några

nya hundar av min sort vi lekte och hade jätte roligt men tillsist ville inte den

andra och matte tyckte jag var lite för dålig på att lyssna på den andra så hon

tog i mig vänligt men bestämt och sa åt mig att jag nu får skärpa mig jag försöker

lite till men sen visar matte tydligt att det här inte är ok så då går jag 

och lägger mig vid buren och dricker vatten pysslar med att rensa lite

grästrån m.m tills matte tycker jag får ta och gå in i buren ett tag och 

vila. Så är det dags för väntan på resultaten det tar ett 

tag men matte jobbar fortfarande på med att vattna mycket och skydda mig

från solen m.m. 

Tillsist ropas det upp och matte och jag går och väntar in vårat protokoll.

som visar sig med ganska många bristingar idag som vi redan visste om

men det fanns även lite bristningar som vi inte visste om oxå och poängen

slutar på 52 p men det gör inget det var ju trots allt varmt och matte höll 

ju faktiskt ordning på sina känslor idag stor iloge till matte och nospuss.


Domare: Katarina Strömberg


Kommentar: 

Tänk på ditt koppel.

Träna sitt, ligg, gå runt hunden & samla fötterna.

Trevlligt ekipage


Rallylydnad: NKL B 


Efter tävlingen rör vi oss mot ett ställe jag faktiskt inte kan minnas att

jag vart på men matte berätta att det var några bekanta till henne här 

och vi skulle dit och fika lite och det tyckte jag var väl ok vi gick först en 

promenad och sen gick vi intill deras bak gård och fika med dom, jag träffade

på kända ansikten men jag visste inte att det höll hus här jag har bara 

träffat dom hos matte och hos mattes föräldrar. Sen bar det tillsist av hemåt

och jag lade mig och sov fick en kvällspromenad senare och sen sov för natten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards