Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Lizetté - 23 oktober 2016 13:00

Matte skriver:


Idag skulle det varit sista grundkursen i Agility.

Vi repeterade lite, sen fick vi hoppa kort bana på

ca 2-3 hinder på några olika stationer det var skoj 

och Bliss brilljera.


Bliss skriver:


Men matte brilljera inte lika fullt.

Speciellt inte när vi skulle prova sidbyten m.m


Mattes ledare sa att hon skulle göra ett s.k framför byte

vilket jag inte fattar men inte matte heller, även fast ledaren försökte

visa framför byte, vart det ett blind byte för matte då skratta ledaren och sa 

ok vi gör såhär jag håller hunden och du provar utan hund, matte träna 2-3 ggr

under vägledning av ledaren som sa: magen mot hindret tillsist fixade matte 

det nu var det upp till bevis med hund oxå (alltså lilla mig)

dt gick sådär en miss och så ett försök till och då gick det matte fattade och 

vände magen mot hindret jag följer med utan problem. 


Matte skulle även pröva ett bakom byte ledaren tog mig och bad matte träna 

utan hund på att göra ett bakom byte, först miss men sen gick det och då

skulle matte plötsligen vända ryggen mot hindret hmm blir inte klok på detta,

jaja ledaren berömde och sen var det upp till bevis med hund (lilla mig alltså) 

bakom bytet fixade hon tydligen bättre fick beröm av ledaren, hehe matte då.

Sen var det nästas tur. 


Efter ett bra tag var det dags för teori.

Vi gick in och så pratade dom om lite olika saker.

Matte verkar tydligen inte komma på det just nu :D


Sen när vi hade haft teorin fick vi repetera och prova bytena

och även repetera kort banorna + att lägga in bytena :)

gick ganska bra.


Matte skriver:


Tillsist var det dags att avsluta städa undan och röra oss hemåt men innan 

det så samlade ledaren oss och sa eftersom vi missa en kursdag så kör

vi en extra den 25/10 om det går bra för alla och det gjorde det så då blev

det en extra kurs gissa om alla blev glada då? jodå självklart.


Nu far vi hemåt och lade oss och sova. i väntan på nästa kursdag :D



Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards