Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Lizetté - 23 november 2010 17:15

På kvällen idag fick jag följa med matte upp till stallet i blåsväder, asså allvarligt matte de är ju inte klokt, inte tycker jag då de, de blåser så mycket så att man nästan blåser omkull de kan ju inte vara bra.. Men i alla fall jag följde snällt med matte upp trots att de blåste så fruktansvärt mycket att jag hellre hade stannat hemma i värmen men men man kan ju inte få allt så vi gick då, och de funkade bra men kallt sen gick vi in i stallet fixade en del, sen när de var klart gick vi hemåt igen i blåsvädret fördelen var ju nu att vi var på väg hem i för sig så då brydde jag mig inte så mycket, väl hemma i värmen kryper jag ihop och värmer mig framför kaminen i köket mm mysigt..


Föresten glömde säga att de var ändå lite roligt för de blåste ju massa löv och snö ju så jag försökte jaga dom men jag fick inte tag på många eller mkt hehe ... jaja så kan de va..

Av Lizetté - 23 november 2010 09:15

Hej på er var på kursen idag, fick först gå en liten prom. men sen gick vi ner till planen där våran grupp höll till idag, när jag kommer ner ser jag att dom gör någon inkallnings övning i ring eller de såg så ut i alla fall, vi stod och titta på dom ett tag sen bjöd de andra in oss och då så delade de gruppen på hälften så några fick gå ner till motsatta sidan medans andra flyttade upp oss en bit och sen började vi gå slalom (då ställde vi oss på en rad) och de gick bra och så gjorde vi ett bra tag sen gjorde vi ormen och möttes hund mot hund och då var hela gruppen med de funkade hyfsat bra, men jag tyckte de var ganska läskigt egentligen så jag tryckte mig mot mattes ben så jag nästan fällde "krokben" på henne vilket hon inte gillade nåt vidare, hon försökte få mig och gå fot längs med henne, men jag valde hellre och gå fot på tvären för jag tyckte de var så obehagligt men instruktören sa till matte att de här är en riktigt bra övning för Caddie, sen när ormen var klar, då ställde hela gruppen upp sig på rad och så började vi övningen med att sitta framför varje hund och de gick bra och instruktören sa att jag och matte behövde bara gå förbi mina fiender men de andra skulle jag sitta framför och som sagt de gick bra..

Efter att de var avslutat då skulle vi bara gå förbi framför och bakom alla hundar och de gick bra.. sen bildade vi en ring och gjorde trängsel-

-övning och de gick bra halvägs sen blev sur/rädd och då skällde jag ut min fiende, matte sa då åt mig + att hon vände rumpan mot ringen istället och de kändes lite bättre sen när vi skulle framåt igen (andra halvan av övningen) då såg jag inte min fiende nånstans så då gick jag lite tätt krypen mot mattes ben "man vet ju aldrig han kan ju dyka upp från ingenstans" tänkte jag. Så långt inne i trängselövningen de går så blev min favvo (Ada) sur på mig och så på Cerrie vilket gjorde att jag blev lite paff men de verkade som de egentligen var menat till Cerrie så jag lugnade snart ner mig och så vände vi ut från (lilla trängsel ringen) ringen och gick ut mot den stora ringen och ställde upp oss i fot positions läge sen sa instruktören att de var fika så då gick vi och fika..


Efter fikat gjorde matte och jag och flera såna här egna träningar då tränade jag och matte på ställande under gång, liggande under gång och

tillsist fritt följ och de gick hyfsat bra, matte verkade tycka att de kunde gått bättre.. Efter kursen slut så åkte vi hem till Cerrie (matte och jag) och fikade lite och åt lite sen åkte matte, jag och Cerries matte ut för att övningsköra jag tyckte matte skötte sig bra i övningskörningen men vad vet ja jag är ju bara en hund men de lät så för Cerries matte verkade oxå riktigt nöjd, sen skjutsa Cerries matte hem mig och matte.


Väl hemma lade jag mig och vila...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards