Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Långprom. Parken och till lite fler ställen..

Av Lizetté - 15 maj 2012 14:15

Idag gick matte och jag en långprom. ner till parken och igenom den såg en hund som satt

vid sin matte och en tvåbening till vid vattnet i drömparken de var visst en lagotto romangolo eller

matte trodde de i alla fall men vi gick inte förbi den så nära utan vi gick ca 5 m ifrån eller nåt

så jag såg inte så mkt av den, vi kom framtill ett bibliotek eller matte kallar det för de i alla

fall själv vet jag inte för jag får aldrig gå in jag får ligga utanför och se intill matte i ett litet fönster..


Efter hon var klar där kom hon ut till mig belöna mig och sen gick vi vidare förbi torget och

precis i korsningen vid torget nåt fik och gustv adolfs plan kom en hund från torget och kom inte mer en ca 1 meter ifrån mig och jag tänkte skälla ut den men ne se de fick jag inte matte gick vidare med bestämda steg vidare mot de vi skulle. Sen lite senare när vi närma oss där vi skulle gå in så passerade vi en hund som var ca 2 meter ifrån, matte hann inte se den men jag hann men de var den som börja

skälla och jag tänkte svara men hann inte för då hade vi precis gått förbi den och sen hindrade

matte mig från att svara.. gick vidare mot något som matte kalla för EHB band mig utanför

eftersom jag fick inte heller följa med in dit.. Efter ett bra tag kom matte ut berömde mig och

gav mig lite godis lät mig ligga kvar där jag var ett tag efter hon kom ut och fortsatte belöna

mig med godis.. och sen gick vi ner mot parken igen såg föresten mattes föräldrars bil vid stan.

när vi väl kom in i parken igen och nästan gått igenom den stannade matte och jag till vid en skuggig plats och vila lite, fick gosa lite med gräset m.m Bilder kommer senare..


Medans jag låg där och gosa med gräset och så så hörde jag någon hund passera men matte

verka lugn och hade lagt mig på sidan så jag låg där tyst och lyssna när den passera men jag var lite på spänn men de gick ju bra ändå efter den hade passerat så rulla jag lite till.  Sen gick vi vidare efter

en stund.. och matte tänkte ställa upp mig på någon sten bumling men såg att jag såg en hund och ställde mig med kinden åt dennes håll och prata med mig medans den passera ca 2 4-5 meter

från mig. Försökte ställa mig på bumlingen igen efter vi lugnat ner oss men ne jag tyckte den var lite läskig så matte och jag gick vidare istället och svängde av på en bro och precis på andra sidan bron

ser jag en liten hund och skulle absolut skälla ut den men hann inte förän matte var där och korrigera

upp mig med rumpan vänd mot den, så dom lugnt kunde passera oss med ca 0,5 meters avstånd.

Gick vidare igenom parken och såg en troligen Cavalier kings charles spaniel fast den såg inte ut som

Tyco den var lite större och mer bepälsad lyfte lite på svansen men sa inget eftersom dom var på

andra sidan vattnet som går igenom parken vi går i, matte kallade den färgen för Blenheim som

den troligen cavvisen hade, gick vidare igenom parken och kom sen ut på vägen mot mattes (hem) lägenhet och så gick vi hemåt, väl hemma gick jag och la mig och sov..


Bilder på både Mig och Naturen i parken..

                   

Jag myser i gräset och busar lite och sen sist men inte minst kollar jag läget lite i parken på dessa bilder. Dessa bilder är tagna på väg hemåt ungefär i mitten av parken vid ca halv 4 fyra tiden.


             

Här är bilder på naturen i drömparken strax före joar teatern och biblioteket bilderna är tagna då vi (matte och jag) gick till bibblan vid ca tre tiden..

                  

Lite fler bilder av Naturen i parken denna gång är bilderna tagna på väg hemåt och i slutet av drömparken vid ca fyra halv fem tiden..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards