Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Lizetté - 19 maj 2012 20:30

Hej där nu vet jag var vi är, vi är på mitt favorit ställe sen två ggr tillbaks..

Detta är platsen där jag får viltspåra på vilket jag älskar... Men att Tyco och Lady

följde med de förstår jag inte men sen efter ett par timmar förstod jag vad Tyco var

med för men de kommer vi till sen att Lady följde med de är fortfarande ett mysterium

men jag tyckte mattarna nämnde något om ensamhet men jag är inte säker.

Men i alla fall tillbaks till själva grejen, vi hundar fick som vanligt sitta kvar i bilen och vänta

medans min och Cerries matte lägger spåren sen ligger spåren ett tag och efter de får vi gå ut och

leta upp de. Efter lång lång tid kändes de som så visade sig att även Tyco skulle viltspåra för matte

hans plocka ut honom ur bilen och så gick dom iväg en bit ifrån bilen satte på honom

spårlinan och lät honom jobba, de gick inte jätte fort men de är förståligt för han visste ju inte

riktigt vad de handla om så hans matte visa honom på spåret och lät honom tänka och jobba

sig sakta men säkert framåt tillslut kom han på de och börja följa spåret först med svansen lite

halvft hängande men efter en stund så höjdes svansen viftande fram och tillbaks och jobba med

nosen i spåret, efter ett tag hittade han de han sökte tog de och bar iväg det stolt hehe och

med en glad matte efter.. hihi härlig syn..


Så nu till näste spår hund som då var Cerrie hon tog upp spåret jättebra och jobbade mycket

framåt med en massa action i sig de syntes efter att ha spårat för tredje gången var hon jätte

nyfiken av detta.. så när spåret vare slut kom hon bärande på sin belöning.


Tillsist var de min tur och innan vi ens kom fram till spåret så försökte jag vädra upp de men

de gick inte såbra när vi väl var framme och selen och linan sattes på börja jag söka efter

spåret, de som var nytt var att de var någon slags ruta hörde jag matte prata om som man

utgår ifrån men spåret kan läggas hur som helst så jag vädra i alla hörn och kanter och mitten

för att hitta spåret och sen hitta jag spåret och börja spåra och de gick i action de med men inte lika

fort som Cerrie, i typ mitten av spåret så sköts ett skott av de var lite läskigt så jag vågade inte

riktigt fortsätta men sen bestämde jag mig för att göra de ändå med uppmuntran av matte och

de andra så som sagt tog jag upp spåret igen och fortsatte men jag var på spänn hela tiden nästan,

väl framme vid mitt mål så tog jag min belöning och bär de stolt mot bilen.. :D


En del Bilder från viltspårningen..

               

Bilder på Tyco när han viltspårar och sen sista bilden på honom är när han stolt bär på sitt fynd.

       

Bilder på när Cerrie spårar...

       

Bilder på när jag spårar med matte, och sista bilden är på mig när jag hittade mitt fynd..

Av Lizetté - 19 maj 2012 18:00

Idag lastade matte in mig, Lady och Tyco i bilen tsm med några till och Cerrie.

vi åkte iväg var inte helt säker på var men de visar sig säkert nu ska jag i alla fall vila.

Hmm Tyco här jag fattar inte riktigt de här liz lastade in som ovan både Lady och Caddie

+en del människor matte där ibland dom och vi åkte någonstans men jag visste inte var så

jag bestämde mig för att under hela resan försöka hitta något bra sätt och ligga på men de var svårt

men tillslut hitta jag det rätta sättet.


Lite bilder på mig under resans gång..

         Som sagt de var lite svårt och bestämma vilket sätt jag skulle

sova på men tillslut hittade jag det. :P


Av Lizetté - 19 maj 2012 10:45

Idag eller egentligen redan i fredags var en av mattes kompisar hos oss, men i alla fall.

Idag så gick jag och mattes kompis ut och gick en skogsprom. när vi kommer till en åker

med massa maskrosor m.m så bestämmer sig matte och kompisen för att leka med mig

vi kastade boll ganska länge.. Sen efter ett tag gick vi hemåt... När jag kommer in dricker

jag vatten och sen går jag och vilar..

god förmiddag.


Lite bilder.

           

Sprang iväg och hämta bollen åt matte och kompisen..

         

På väg tillbaks med bollen och sen fick jag ha lite dragkamp sen kasta dom iväg bollen igen.

       

På väg tillbaks med bollen igen, sen väntar jag på att dom ska kasta den igen, kastas igen hehe

       

Iväg efter den och sen var jag tvungen och leta efter den för jag hitta den inte.. men tillsist

hittar jag den.

     

Tar den, lämnade den och så kasta dom iväg den så jag sprang efter den igen och sen

kom jag tillbaks med den, sen var de dags och gå hemåt..


Lek · prom.

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards