Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Yes nu vet jag var vi är... :D

Av Lizetté - 19 maj 2012 20:30

Hej där nu vet jag var vi är, vi är på mitt favorit ställe sen två ggr tillbaks..

Detta är platsen där jag får viltspåra på vilket jag älskar... Men att Tyco och Lady

följde med de förstår jag inte men sen efter ett par timmar förstod jag vad Tyco var

med för men de kommer vi till sen att Lady följde med de är fortfarande ett mysterium

men jag tyckte mattarna nämnde något om ensamhet men jag är inte säker.

Men i alla fall tillbaks till själva grejen, vi hundar fick som vanligt sitta kvar i bilen och vänta

medans min och Cerries matte lägger spåren sen ligger spåren ett tag och efter de får vi gå ut och

leta upp de. Efter lång lång tid kändes de som så visade sig att även Tyco skulle viltspåra för matte

hans plocka ut honom ur bilen och så gick dom iväg en bit ifrån bilen satte på honom

spårlinan och lät honom jobba, de gick inte jätte fort men de är förståligt för han visste ju inte

riktigt vad de handla om så hans matte visa honom på spåret och lät honom tänka och jobba

sig sakta men säkert framåt tillslut kom han på de och börja följa spåret först med svansen lite

halvft hängande men efter en stund så höjdes svansen viftande fram och tillbaks och jobba med

nosen i spåret, efter ett tag hittade han de han sökte tog de och bar iväg det stolt hehe och

med en glad matte efter.. hihi härlig syn..


Så nu till näste spår hund som då var Cerrie hon tog upp spåret jättebra och jobbade mycket

framåt med en massa action i sig de syntes efter att ha spårat för tredje gången var hon jätte

nyfiken av detta.. så när spåret vare slut kom hon bärande på sin belöning.


Tillsist var de min tur och innan vi ens kom fram till spåret så försökte jag vädra upp de men

de gick inte såbra när vi väl var framme och selen och linan sattes på börja jag söka efter

spåret, de som var nytt var att de var någon slags ruta hörde jag matte prata om som man

utgår ifrån men spåret kan läggas hur som helst så jag vädra i alla hörn och kanter och mitten

för att hitta spåret och sen hitta jag spåret och börja spåra och de gick i action de med men inte lika

fort som Cerrie, i typ mitten av spåret så sköts ett skott av de var lite läskigt så jag vågade inte

riktigt fortsätta men sen bestämde jag mig för att göra de ändå med uppmuntran av matte och

de andra så som sagt tog jag upp spåret igen och fortsatte men jag var på spänn hela tiden nästan,

väl framme vid mitt mål så tog jag min belöning och bär de stolt mot bilen.. :D


En del Bilder från viltspårningen..

               

Bilder på Tyco när han viltspårar och sen sista bilden på honom är när han stolt bär på sitt fynd.

       

Bilder på när Cerrie spårar...

       

Bilder på när jag spårar med matte, och sista bilden är på mig när jag hittade mitt fynd..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards