Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Lizetté - 1 mars 2012 09:30

Idag på kursen var Tyco med men hans träning berättas de om lite senare..

Vi börjar med min:

Idag på kursen så fick jag träna lite linförighet innan jag fick gå in i gruppen

när jag väl kom in i gruppen så fick jag börja gå slalom och tyvärr är du ju så

att jag kommer helt enkelt inte överrens med vissa på kursen och idag så blev matte

arg på mig minst två ggr under slalomet..

sen tränades vi även på att närma hunden som är i mitten så nära de går..

de funkande ganska bra så länge jag slapp se dom jag inte kommer överens med..

sen fick jag även träna på att sitta bakom och framför varannan hund lite jobbigt men men

så funkar de... sen var de fika dags efter fikat så fick jag vila ett tag medans Tyco tränades..


Tycos träning av matte:

Idag fick Tyco träna på sin gång och uppvisning inför utställningarna längre fram,

de gick riktigt bra nu fattas de bara att vänja honom vid händer och rörelse i och vid

munnen, de blir intressant och se.. sen tränade jag även homom på lite lydnad och de gick ganska

bra vi har inte satsat på stående eller läggandes än och heller inte apporten..men vi kommer dit snart ;P

ha en bra dag alla nu över till Caddie.


Ja nu har ni hört både min träning och Tycos träning och matte verkade

nöjd med bådas träning även fast jag konstra lite...

jaja ha en bra dag alla hälsar jag med..


Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards