Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 24 november 2013

Av Lizetté - 24 november 2013 07:00

Godmorgon som skrivet så starta morgondagen med rastning och sen åt matte frukost,

sen kom de andra hundarna upp och skulle ut och rastas och sen gick vi ner till bilen,

vi packade in oss i bilen och så bar de iväg vi åkte ett tag tills vi svängde in på en grusväg

den körde vi på ett tag sen var vi framme vi ett nytt ställe och de såg ut som ett ridhus,

där fick jag vara i bilen för de mesta men jag såg både hundar och människor efer ett par

timmar rastar matte mig och sen får jag gå in i bilen igen, sen efter par timmar igen tar matte

ut mig igen rastar mig en sväng och sen går vi mot några hagar och där ser jag ca 4-5 hundar

men inga problem tjuter mest men matte säger åt mig från och till hon tycker inte jag ska

behöva slösa energi på tjutandet, efter en kort stund kommer en hund ut och jag får gå in

igenom en dörr, innan för dörren är de två människor minst och massa skyltar, matte och jag

tränar lite linförighet och sen får vi gå in och mot dessa skyltar jag tyckte de var overhört

konstigt även fast jag tränat på det, och matte hon var ännu konstigare hon pata en massa

och lockade en massa och gjorde en massa rörelser med sin kropp men jag tyckte oxå de var

riktigt roligt för matte fokuserade ju på att prata och locka på mig och med mig och de var ju

roligare efter en stund gick vi ut därifrån och matte berömde mig en massa efteråt och på

vägen ut. och sen fick jag rastas lite och sen in i ibilen och vila.Fick reda på sen att vi faktiskt

hade tävlat i rallylydnad för första gången.. Matte fick sen resultatet visade de sig och

vi blev inte godkända men vi gjorde bra ifrån oss vi började med 100p men slutade på 55p

och godkänd är 70p men vi klarade momenten bra de ändå som var fel de var att jag hoppa

på matte några ggr för hon var ju så rolig och sen missade vi på två moment och de var sitt

stå och sen sitt stå igen har inte tränat på de så mkt nämligen.Men annars är vi nöjda med dagen.

ha de bra...


hade massa bilder men tyvärr verkar de inte gå och lägga upp dom hälsar matte..

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards