Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

F.m. prom. genom skog och över ett gärde..

Av Lizetté - 22 december 2013 09:45

God f.m äntligen har vi tid och skriva lite..

Idag tog matte ut mig på en prom. (som alla andra dagar men idag lite ovanlig)

vi gick genom skog och över gärdet där vi bor, matte lade ner lite tid på träning idag (äntligen)

*först träna hon på sitt-stå de gick hyfsat bra vi har mycket kvar att lära

*sen träna vi lite på linförigheten gick super bra fast jag vet ju oxå att matte hade godis

i fickan så därför skötte jag mig såbra :P hehe

*efter de träna vi även på läggande under gång gick ganska bra kunde lagt mig snabbare

tyckte matte..

*tränade också på ställande under gång den fick vi göra om en gång för jag stanna inte

direkt, andra gången stannade jag direkt och fick då belöning

*vi tränade även på sitt framför 3 steg bakåt "framför sitt, ett steg fram(för mig som

hund matte fick backa) sitt, två steg fram sitt, tre steg fram sitt och sen in vid sidan på

ett eller annat sätt.

*vi tränade även på sitt, 3 steg framåt dvs sitt, ett steg framåt (för båda den här gången)

sitt, två steg framåt sitt, tre steg framåt moment slut, de gick jättebra men fortfarande

vet jag ju att matte har godis i fickan men jag skötte mig bra ändå kolla mest på matte.

sen tyckte matte att de var dags och avsluta träningen men de tyckte inte jag så jag

trippa fortfarande på tårna och hade höga förväntningar på matte med hopp om mer

träning men nej de kom inget mer då lämna jag hennes sida och gick och strosa i kopplet

matte berömde mig "ah mer träning" intill sidan igen men insåg snart att de var bara beröm

för att jag lämna hennes sida för de vart inge mer träning så då lämna jag sidan igen och

gick och nosa vidare.. sen kommer vi hem tassarna torkas av sen åt vi frukost..

god fortsatt f.m


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards