Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Lizetté - 5 mars 2014 18:45

JA!!! Efter ett par timmar hör jag välbekanta steg gå in genom Cerries mattes hem,

GISSA VEM? JA alldeles rätt matte kommer för att hämta hem mig eller de trodde jag

åtminstone i alla fall, men när väl matte hälsat på mig satt på mig mitt reflextäcke och

stoppat in mig i bilen åker vi åt ett helt annat håll, jag funderade men sen lade jag mig

och sov trots allt var jag ju med matte, bilen stanna efter ett bra tag. Jag hör massa skall

och tjut, jaså matte tog mig till onsdagsträningen/kvällsträningen i ridhuset och vi kom precis

lagom till ett platsliggande så vi anslöt oss till den och tränade på platsliggningen,

jag fick ligga i 3 min och de gick bra fast jag var lite intresserade av de andra hundarna

som tjöt ibland men oxå var jag ju fortfarande lite trött så jag höll mest koll på matte,

efter att platsliggningen var klar träna matte och jag på lite moment ur lydnads 1

men oj vad ofokuserad jag var ville hellre hälsa och lukta efter alla hundar som var där,

än lyssna och jobba med matte men matte trötta på det så hon började busa och ta fram

lite godis och då var hon genast mycket intressantare fast ibland när hon

inte locka med godis eller liknande då vart jag fort ofokuserad igen och nosa efter de

andra hundarna och gick ur positionen men så fort hon rikta uppmärksamhet mot mig

fokuserade jag åter igen på henne tillslut orka jag inte nosa så mycket efter de andra

dels för dom droppa av och slutförde sina träningar och dels att jag insåg tillsist att matte

har med överraskningar än jag kan ana så träningen fortsatte med fokus när matte var nöjd

med lydnads momenten i 1:n hon tränade på så övergick vi till rallylydnads övningar istället

vilket är mycket roligare då var all fokus på matte och då menar jag all fokus. Efter att hon

var nöjd med rallylydnads övningarna fick jag göra en lite kort parkour övning sen bar de in

i bilen och sova, när bilen starta hoppades jag innerligt på att matte tänkte ta mig hem för

nu är jag riktigt trött både i huvudet och i kroppen. Sån tur jag hade efter tag såg jag

att vi äntligen var hemma, så jag gick och lade mig nästan med detsamma när vi kom

innanför dörren men än var inte dagen slut för efter ett tag tog matte ut mig på en lite

halvlång kvällsprom. med brorsan och hans matte efter en stund var vi inne igen och

nu var dagen äntligen till ända.

Godnatt pussar från en riktigt trött hund..


Av Lizetté - 5 mars 2014 12:00

Goddag på er.

Som sagt Cerries matte tog med mig till ett ställe där jag varit förut,

där träffade jag även på en människa som jag kände igen hon hoppade in i bilen

till mig och några till vi åkte iväg och bort till ett ställe inte långt ifrån jag var vid med

matte igår vi gick en väldigt långprom. i mest uppförsbackar och skog men oxå lite

nedför backar och grus de var personen jag kände som ledde mig idag Cerries mattes väninna,

när vi väl kom tillbaks till bilen berätta Cerries matte att vi varit ute i ca 1 timme och

bara gått i skog, uppför och nedförsbackar men de var trevligt i alla fall, synd att matte

bara inte var med väl inne i bilen åkte vi till stället där Cerries mattes väninna klev in i våran

bil (där väninnan bor) väl framme fick vi vatten av väninnan och var där en stund sen körde

Cerries matte hemåt till sig fick gå in och vila ett par timmar..

god fortsatt dag och e.m

Av Lizetté - 5 mars 2014 08:30

Idag fick jag åka till Cerries matte under dagen för matte skulle jobba länge idag..

Så på morgonen hämtade Cerries matte mig och min matte, körde matte till jobbet

och sen vidare till Cerries matte fixck frukost och en sväng ut i hundgården.

god fortsatt morgon.

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards