Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Lizetté - 13 mars 2014 11:15

Jaha då har mattarna fikat klart så då tog vi oss en rätt långprom.

eller de kändes så i alla fall. Vi började gå på upplandsleden mitt

emot infarten till klubben och ridskolan.. gick där en stund sen bröt vi av och in

i en skog en bit bort från infarten och över en väg och sen längst ett gärde och

sen in i en skog igen och gick där en stund sen bröt vi av mot någon avfart och

över vägen igen men mycket längre bort, när vi kom över vägen kom vi in på

upplandsleden som vi började gå på visade de sig vi var ute ca 30-45 min enligt

matte på väg tillbaks till klubben hitta matte ett perfekt träd som hon tyckte

jag skulle ställa upp frambenen mot, med lite övertalning så gjorde

jag det, det hittade även en riktigt bred sten och lite hög som Cerrie och Florrie

fick gå upp på, och bli fotade men de står de mer om i deras blogg:

www.boxertjejen.bloggagratis.se jag fick sen oxå gå upp på den och bli fotad..


Bilder:

       

trädet som matte tyckte var perfekt..       satt och vila och sen lade mig och vila medans

matte fotade Cerrie och Florrie.

       

Jag vilar på den breda stenen. Bild 3-4 fotade matte mig och tjejerna på stenen men

visst har Florrie lite cool stil???


God fortsatt trevlig e.m på er.. :)

Av Lizetté - 13 mars 2014 09:00

Godmorgon dagen började med att kliva upp (vid ca 06:45) matte åt frukost,

 greja och dona sen gick vi ut till busshållplatsen (07:54) vänta där en stund

sen kom bussen (08:00) bussåkande till resecentrum i enköping där vi sen böt

buss (08:20) mot Romberga klev av bussen vid Romgatan (08:30)

gick ett par km och sen framme vid klubben (08:50) en från kursen lämna

någon typ av kasse till matte som luktade gott. Vi gick sen ner till planen vid

klubbstugan och matte band upp mig och sen börja hon bygga upp en rally-

-lydnad bana. Matte skriver: som blev såhär:

       

Banan på långt håll på vissa ställen och sen start skylten

         

lite närmre bilder på några skyltar

        

fler

       

ännu fler finns mål oxå och även två skyltar till som jag använde men glömde fota dom..


Caddie skriver:

Så nu har ni sett lite provsmak på de skyltarna matte ställde upp och vi träna på..

Nu ska jag berätta mer om dagen:

Efter att banan var byggd (ca 09:30) då börja matte och jag träna på den några ggr

både med och utan koppel, vi gjorde de jättebra matte verkade super nöjd,

fick sen köra lydnads 1 en sväng var ganska bra med på noterna, efter vi kört ettan

så fick jag vila en stund och sen när jag vilat fick jag göra lite andra grejer som t.ex

hämta in grejer som matte kastat ut åt mig de gjorde jag med glädje :) Vart fika

sen och då fick jag gå in i Cerries matte bil som nu kommit för ett tag sen..

Efter fikat tog vi en prom. men de kommer sen....

först fler bilder från träningen:

       

När jag gör de olika skylt momenten :)

     

bild ett gör ett skylt moment bild 2 och 3 hämtar in grejerna matte kasta ut som

jag fick hämta in.

     

inhämtning igen av grejerna matte skickat ut.

     

Grejerna bestod av en apportbock en dummie och en leksak som såg ut som ett hund-

-kex fast i tyg och lite större med pipis i ena änden och prassel i andra änden.

God fortsatt trevlig f.m






Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards