Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 5 september 2016

På kvällen idag bestämde matte att vi......

Av Lizetté - 5 september 2016 18:15

......skulle till den nya träningsplatsen och utöva nya och fler tränings moment.


Det började redan när vi började gå mot platsen jag fick utöva ett längre slalom 

moment i ett cykelställ så jag antar att matte tyckte vi även skulle träna uthållighet,

det verkade så i alla fall för matte visade upp min favorit boll och krävde att jag skulle 

utföra ett längre slalom moment som sagt, vilket jag tyckte var åt pipan  men jag försökte

i alla fall med vissa brist stopp eftersom jag så gärna vill ha bollen men NEJ NI 

jag skickades vidare igenom cykelstället i slalom och efter... en som jag tycker var

EVIGHET fick jag min boll och massa beröm.


Efter det fick jag PAUSA och bara GÅ promenaden

vidare tills vi kom till skogs området då fick jag utöva min favorit sport DP DogParkour,

jag gick som ett skott från första till sista övningen och fick beröm och boll..


Vi PAUSADE igen ett tag och bara gick promenaden vidare.


Sen när vi kom fram fick jag en 

NY DP uppgift eller snarare 2 st, jag skulle då upp på en stock-soffa stanna och sen ner

jag var lite för galet glad så matte fick försöka stanna upp innan soffan kontrollera fokuset

och sen upp på soffan, stanna fokusera och sen ner för att stanna upp än en gång kontrollera 

fokus och sen upp och stanna på nästa soffa och fokusera och sen ner igen det var riktigt kul tyckte jag fick min boll och beröm..


Tog en lite kortare PAUS för att förberedas för nästa uppgift som var att hoppa över

små stensuggor på rad som var ca 2 dm höga och rätt långa och breda, det var nytt men

ganska roligt.


Vi tog en liten PAUS igen för att sen denna gång öva på rallylydnad. Gick bättre idag

tyckte matte men fick lite mera driv av min boll som matte lagt öppet en bit bort

ifrån där vi träna men det var lite jobbigt i början av rallylydnads träningen så matte

fick korrigera mig en del i början, men sen gick det som

smort jag gjorde allt matte bad om och i sträck dessutom för att sen vid sista övningens 

avslut springa och hämta bollen glad i hågen för lyckad presentation. 


Vi lekte jätte mycket efteråt, fast sen tyckte matte det var dags att gå hemåt så då

gjorde vi det.

Väl hemma lade jag mig platt på magen och vila.

Senare var det mat dags.

Vi avslutade dagen med en godnatt sömn.

Godnatt alla :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards