Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 27 september 2016

Då har matte och jag startat i en agility grundkurs. Del 1/6

Av Lizetté - 27 september 2016 17:30

Kvällen börja med att matte kom från jobbet, packade ihop alla viktiga och 

behövande saker och sen tog vi en buss och åkte buss till arken zoo och där mötte 

vi på några kända ansikten, prata lite med dom sen gick vi vidare mot klubben.


Väl framme gick vi

ner till klubbstugan hörde oss lite för gick in i klubbstugan, hörde oss lite för där

med och så ställde matte upp min bur och satte sig ner tätt intill den sen droppade det

in fler människor hörde jag och såg.


När alla var på plats så presenterade alla sig och sina hundar.

Sen började vi med Teori, eller ja matte hade teori och det andra,

medans jag vila, det höll på i ca 1 timme enligt matte och sen

gick vi ut ur klubbstugan och in på en plan som jag varit på ett x antal

ggr men det stod lite annorlunda saker där än i vanliga fall, inget jag oroa

mig över utan bara reflektera över och sen började det roliga.


Jag fick hoppa över nån sorts planka och sen två plankor sen var det vila ett tag.

Efter vilan fick jag prova på nåt som matte kallade däcket, men det var en bedrift det,

den var ganska svår och jag förstod inte riktigt vad matte ville men sen börja hon hjälpa 

mig lite och jobbade med det lite sen så helt plötsligt kom ja på att man kanske ska igenom

det där däcket och inte bredvid det så jag tog lite sats från bakdelen och försökte

hoppa igenom det men det var lite svårt, men matte kom där i rätt ögonblick och stötte 

upp mig och då kom jag igenom det, överlycklig matte och överlycklig hund japp CHECK!


"OBSERVERA" "våra mattar/hussar använder sele under träningen

så husse/matte kan stödja upp eller hjälpa till eller liknande om det behövs :D

ville bara nämna det". 


Nu vidare efter att jag klarat den där bedriften med däcket så gick vi till en

som jag till och med vet att det heter "tunnel" den var väldigt väldigt rolig jag rusade 

igenom den och matte sprang i full fart bredvid flera ggr jag är ju trots allt ganska snabb ;P

Vi vilade sen ett tag.


Efter vilan gick vi vidare till tre st som jag faktiskt oxå vet heter

"agility hinder" och tränade först på det sista kom över det utan problem 

tränade lite mer på det sista men med lite längre avstånd och det gick gallant

det med.

Sen provade vi på det näst sista hindret och det sista men denna gång med

längre avstånd med än gång och det gick super vi fortsatte lite till på dom

sen tog vi alla tre hindrena med längre avstånd, blev en miss men det gjorde

tydligen inget för jag fick belöningen i alla fall.


Vi satsade på att prova alla tre en gång till och då tog jag alla hindrena korrekt

utan någon miss överlycklig matte överlycklig hund JA CHECK! :) även här fick

matte springa fort :D  belöning JA CHECK! vi avslutade sen eftersom de gick så bra

och tittade lite på det andra sen bar det av in i klubbstugan igen med lite fika för matte

vatten till mig :D alla deltagare pratade lite och så, sen fick vi en läxa att påbörja 

s.k target! inte för att jag vet vad det är och betyder men matte har nog koll om inte så

fick hon ju lite information i alla fall av hon som höll i kursen antar jag.


Vi avslutade kursen sen, matte plockade bort lite grejer

och sen fick vi åka bil hem. 


Nu ligger jag förnöjt här och ser tillbaka på allt roligt matte

och jag hade ikväll sen blir det sängen för oss nospussar 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards