Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 29 september 2016

Ojsan idag fick jag lust att inte lyssna på matte.

Av Lizetté - 29 september 2016 19:15

Ikväll när matte och jag gick på en kvällspromenad så lekte vi en del och träna

på lydnad och rallylydnad lös med boll. Allt gick som smort jag lyssnade på matte 

gjorde det hon bad om och när jag gjorde rätt fick jag min boll. När vi avslutat

träningen och lekte en del igen fick jag syn på en hare som sprang det tyckte jag

var skoj så jag släppte bollen drog efter haren men den var ganska snabb till och med

snabbare än jag, jag hörde matte ropa ca 2-3 ggr men tyckte haren var roligare och

och till sista inkallnigen tittar jag på matte där borta där hon står och bestämde mig för

att jag kanske borde komma tillbaks nu så jag sprang till matte och hon blev nöjd och

berömde mig och sen koppla hon mig och så lekte vi lite till.


Sen bytte matte riktning:

Mot där haren och jag sprungit och då tappade jag lite lek intresse och försökte ta mig

fram fortare åt det hållet, men ne sörru matte peta till mig och poka på uppmärksamhet

så det var väl bara snällt att vända sig mot matte och ge henne uppmärksamheten fick

beröm, tappade lite intresse och drog framåt igen matte peta till mig och

poka om uppmärksamhet igen, så då gav jag henne uppmärksamheten igen och

fick beröm och sen framåt igen och så där höll vi på med varandra ända tills matte

nått sitt mål och då vände vi tillbaks i riktning mot hemmet men det var lite samma

där så vi började

att repetera det där igen och tillsist gick jag där snällt bredvid henne

utan att dra mot det hållet haren och jag sprungit, lät allt intresse vara på matte igen.

nöjd matte CHECK! nöjd hund jodå efter ett tag CHECK! 


Nu ligger jag här och sover vid matte när vi hjälps åt med bloggen :D


Sängen om ett tag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards