Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2016

Agility grundkurs del 2/6

Av Lizetté - 4 oktober 2016 17:30

Denna gång skriver matte:


Då bar det av till Agility kursen då.

Väl framme skulle vi starta direkt ut i hagen, så jag ställde

upp Bliss bur lade filt över den för det blåste kallt. 

Lyssnade på genomgången sen hämta jag Bliss och starta vid

Agility hindrena som oxå blivit inlagt med längd hindret,

Bliss hoppa över dom med detsamma ungefär som hon gjort

det hela livet :D Vi tränade på dom några ggr sen pausa vi.


Efter ett tag blev det byte och då hoppade Bliss först 

igenom en platsring några ggr som skulle påminna om däcket,

öva på den ca 3-5 ggr hon fattade den fort och så bytte vi till däcket

hon tveka lite men med lite fart och boll så hoppa hon igenom

däcket utan problem vi öva på den ca 3-4 ggr sen pausa vi.


Efter ett tag var det byte igen och då fick vi öva på tunnlar

vi började med den lilla gula hon sprang igenom den utan problem

hon tog till med några rundor utan lov igenom den, älskade busfrö :D

sen bytte vi till den lite större och längre tunneln den sprang hon oxå

igenom utan problem hon bara älskar detta :D vi pausa ett tag igen.


Efter en stund var det dags och gå in och ha lite teori och fika,

vi gick igenom slalom och slalom med bågar och olika sätt att lära in

det på. Vi gick även igenom "tunnel med släp" hur man lär in och hur

man tränar den och när man berömmer och hur man kan berömma den.

Vi pratade även lite om "Target övning" hur man kunde lära in det och

hur man använder det i träningen m.m


Sen var det dags att gå ut och öva på slalom med bågar och gå igenom

det praktiskt. Dom flesta fattade det med en gång av hundarna men en

del tyckte man skulle hoppa över bågarna i slalomet istället.

Men det löste sig det med.


Bliss fattade den övningen med en gång :D och sprang glatt igenom den

ungefär som "matte det här kan jag ju redan men jag gör det för din skull" :D

Vi fortsatte träna och pausa på det andra stationerna oxå.


Sen var det dags att pröva "tunneln med släp" med först ganska öppet släp

sen lite lägre släp och till sist nästan helt nere släp Bliss gjorde det bra ungefär

som att det skulle vara vilken tunnel som helst :D Min Pärla <3

Vi pausa ett tag igen och Bliss drack vatten.

men sen prova jag en övning som vi oxå hade pratat om

på teorin som heter byt sida bakom hunden eller liknande,

(hunden sitter med ryggen mot föraren och föraren byter sida bakom hunden)

det gick sådär

för Bliss är så van och följa efter mig, och i denna övning ska hunden sitta 

still på sin plats och bara följa föraren med blicken alt. huvudet när

föraren byter sida men

en gång fick vi till det i alla fall :D


Tillsist var det dags att packa ihop och avsluta kursen för kvällen.

Så alla hjälptes åt och plocka undan och sen for alla hem.


Väl hemma har jag en glad men trött Bliss :D <3




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards