Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2016

Sista och extra kursdagen på Agilityn 7/7

Av Lizetté - 25 oktober 2016 18:30

Matte skriver:


Jaha sista dagen och förhoppningsvis en av det roligaste kursdagarna.


Vi kom till klubben och vad får vi se jo en bana på ca 10 hinder, 

Alla blir ganska taggade både hundar och förare.


Ledaren berättar hur detta ska gå till och hur banan går,

och det mest spännade var att få gå banan och planera vägen igenom 

banan med både byten och vägar och själv först i ca 8 min. 


När vi gått i 8 min själva går ledaren med oss och frågar tänkesätten, vägar

och byten.


Vilket jag hade svårt att berätta om för jag var inte helt säker på mina byten

men vägen var jag helt säker på men angående byten så får det bli som det blir :D

tankesättet var hyfsat klart men inte helt klart ;P


Vi fick våran start siffra.

och sen bar det iväg först ut var en med 

en liten blandras det gick bra.


Andra ut var en liten japansk spets

gick bra för dom med men det blev lite tveksamhet på vissa 

moment och ställen men det gör inget dom gjorde det jätte bra ändå.


Tredje och sista ut i small klassen var jag och Bliss

tyvärr var hon supertaggad, uppstressad av lycka, kalla

det vad ni vill.

Så vi missförstår varandra på många moment men vi

gör bara om och gör rätt och det gick ändå superpt fort

och framåt, så nöjda nästa agility tävling kanske ;P



 

Sen var det Large klassen alt. medium klassen

Första startande i den är:

En Riesenschnauser

överlycklig och taggad sådan tar några varv runt om banan 

och i hagen sen kör dom banan en bit sen busa den runt lite till 

sen körde dom vidare banan och in i målet jätte fint,

bra kämpat och jätte bra jobbat ändå.


Andra och sista i den klassen är:

En Border Collie går banan snyggt men missar lite på tunnlarna

men tar slalomet bra. In i mål oh en jätte nöjd förare som missa lite 

i sin planering men vad gör det :D


Skitskoj hade vi och ja en av det bästa kursdagarna :D

Efter racet på banorna går vi in för att ha teori, prata 

lite, fika och utvärdera kursen men oxå få välja två små

priser för vårt framträdande på Agilitybanan ikväll.


När det var klart fick vi välja vad vi ville göra med sista tiden ikväll:

En del ville köra banan igen och några ville bara träna lite på några enstaka hinder

efter skoj och träning så börjar det dra sig ihop för slutet av kurskvällen.

Vi pratar, städar undan m.m lite sen bär det av hemåt.

Hemma lägger vi oss och sover. NAtti natt.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards