Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 18 november 2016

Godkväll på er idag fick jag prova på något nytt...

Av Lizetté - 18 november 2016 18:00

Personen i fråga kommer att förkortas med A.A

Ikväll tog matte med mig tillsammans med en person vi tränat för

till ett inomhus ställe, där jag fick undersöka lite hur det var och så

det intressanta var att vi var i en lagom stor hall med grönt gräs fast

inomhus med massa agility-hinder och annat småplock uppställt.

Matte och A.A började plocka fram lite till saker kopplat

till Agility.


När det var framställt fick matte träna utan hund på att planera 

sina vägar och byten precis som vi hade på sista Agilityn träningen 

när vi skulle träningstävla.


Det gick sisådär för matte men ja ja.

Matte tog sen ut mig (hade min bur med mig) 

från buren och sen släppte hon lös mig och så träna 

matte på banan som innehöll:



ca 5 hopp hinder, två tunnlar

och ett slalom utan bågar vi har ju tränat med bågar men vi körde

utan denna gång med tydliga hjälper och med trygget från matte

så klarade jag slalomet bra, det andra uppgifterna kör jag utan problem :D

Matte har dessvärre lite svårt med att planera sina byten som då ska vara 

antingen framför byte, bakom byte eller blind byte beroende på var hindret

kommer i banan. 


Efter en stund byggde matte och A.A upp två till hinder medans jag var i min bur.

Så fick matte planera vägen och bytena denna gång med utan hund. 

Planering av vägen går bra för matte men hon har fortfarande svårt med bytena.


Tillsist slutar det med att det blir som det blir :D ja matte är rolig hon.

Så nu väljer hon att träna med mig igen på vägen och bytena fast på en annan sorts 

bana men med samma hinder + två till hopp hinder, jag fixar det fint men matte

missar fortfarandena i bytena så jag blir lite förvirrad men fixar det bra ändå.

Matte är nöjd :D 


Det blev några missar för matte men jag skötte mig jättebra, vi tränade 

ca 15 min till en halvtimme sen tog vi paus och A.A träna osv så höll 

vi på ett tag sen ville matte och A.A avsluta träningen med

balanshindret och slalomet med bågar.


Så jag fick gå in i buren en stund medans dom plockade ner balans hindret från väggen

och ställde upp det och satte bågar på slalomet.


Tillsist fick jag gå ut och matte satte selen på av alla säkerhetsskäl,

och så tog hon hjälp av A.A som höll i mig så körde vi balanshindret två ggr med hjälp

och det gick riktigt bra men matte glömmer att tänka och gå framåt så jag bromsar lite

och kollar snabbt båkåt så matte är med vilket resulterar till att jag tappar lite balans

men återfår den snabbt och går vidare. Matte är nöjd A.A frågar om matte

vill prova utan hjälp matte svarar ja men var i närheten.

A.A svarar:

Ja det ska jag, så då tar matte av selen på mig och så kör vi. Jag går snyggt och

säkert över den men matte missar lite men det gick bra ändå. 


A.A berömmer vårt framförande som hon tycker går riktigt bra

men bara påminner matte med

att säga på ett vänligt och peppande sätt men bestämt:


Lizetté TÄNK PÅ att TÄNKA FRAMÅT och att VARA LITE FÖRE Bliss så du inte

bromsar henne,

som kan leda till att hon tappar balansen eller liknande.

Matte är nöjd och tackar för rådet och ser till att försöka

att tänka på det.


Sen avslutar matte och jag med att  träna på slalomet med bågarna,

det blev lite förvirrande för mig att det först var utan bågar och sen med bågar

så jag gör många missar och matte gör lite missar hon med men tillsist i kämpandet

så tar vi oss igenom slaolmet utan missarna från matte och missarna från mig

och vi avslutar träningen helt med att bara busa omkring :D lyckad kväll. 

A.A skjutsar oss hem vi tackar varandra sen kör hon iväg.


Tack SÅ himla mycket för denna kväll den var värd guld meddelar matte 

till A.A som var med henne ikväll och gjorde detta möjligt :D


Vi avslutar härmed kvällen med ett par bra filmer och sen sängen

godnatt och nos pussar till er alla ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards