Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg under november 2010

Yey

Av Lizetté - 20 november 2010 14:30

Idag fick jag leka med husse, matte och mattes kompis i parken på grusplan. De började med att vi gick på en vanlig prom. i parken och sen släppte matte lös mig och så kasta dom min leksak till mig  och lite snöbollar de var jätte roligt... och så höll vi på i ca en timme jätteroligt..

när vi kom in igen ville jag fortsätta leka men de tyckte inte matte och husse så jag gick snällt och lade mig och vila..

Lek · prom.
Av Lizetté - 19 november 2010 21:00

Vid ca nio tiden hör jag nån på dörren och skäller, när dörren öppnas av husse ser jag att de är matte och kompisen som kommer hem, jag vart överlycklig och pussade, viftade på svansen och hoppa på matte var så glad och se henne... Å husse var nog lika glad.. när dom väl kommer in så pratar dom en del och grejer sen satte sig de vid datorerna m.m sen gav matte mig mat och sen återgick hon till husse och kompisen och var med dom framtills vi skulle ut på prom...

Av Lizetté - 19 november 2010 15:30

....för vi skulle möta upp mattes mamma på vägen, för dom kom tydligen direkt från heby och vi hade lite ont om tid med bussen så då började jag oh matte gå mot heby... vi kom ända till  backen efter vilstena korset (alltså på stora vägen där en skylt går in till vänster mot vilstena.) sen mötte vi upp dom och då hoppade matte och jag in i bilen mattes mamma vände och så åkte vi tillbaks mot heby.. stannade vid värdshuset för att kliva på bussen och möta upp en kompis, efter en stund kom bussen och då klev vi på den å åkte iväg mot uppsala för matte skulle tydligen på bio med kompisen som vi mötte upp i uppsala mötte vi upp husse och han fick ta mig mattes packning och kompisens packning stackars husse tänkte jag jaja sen begav sig matte och kompisen iväg och husse och jag begav oss hemåt de kändes lite konstigt utan matte men de gick bra ändå...



Av Lizetté - 11 november 2010 19:00

Idag gick jag och matte upp till stallet (våran långprom.) fixade lite grejer där och sen kvällsfodra hon med höet.. så packa hon morgon och lunch påsar till deras hästar m.m och sen gick vi hemåt de var skönt...

Nu ska jag vila natti natt..

Av Lizetté - 9 november 2010 21:30

På kvällen idag fick jag och Puffy gå långprom. i snöstorm nästan, asså vilka idéer mattarna får ibland, men i alla fall hon hade säkert en anledningen annars hade hon aldrig gått ut i snöstorm med oss på långprom. eller vad tror ni? i vilket fall som helst matte satte ett reflexerande täcke på Puffy och en reflexerande väst på mig och själv satte matte på sig varma byxor tror hon kallade de täckjacksbyxor eller termosar och sin reflex täck jack, sin mössa och vantar och ett par varma skor sen gick vi ut och iväg mot byn och stallet, hmm undrar ja vad hon tänkte göra, aja i alla fall vi gick där pulsandes i snöstormen och igenom djupa drivor huu de var litre tufft men de gick väl framme i stallet tände hon den bortersta delen släppte oss lösa och sen gick vi mot hennes och de andra mattarnas hästars hage, med andra ord hade matte en anledning med att gå på långprom. med oss i snöstorm, hon skulle ta in sin och sin familjs andra hästar p.g.a stormen.. Så vi gick och pulsade lite för pss själva medans matte satte på hästarna sina grimmor och så.. sen kom stormatte till undsättning och hjälpte matte att plocka in deras hästar i stallet.. de gick bra och hästarna vart nog väldigt nöjda med att få komma in i skydd från stormen.. matte och stormatte plockade av och bytte täcken på dom och sen fixade de lite till och sen bar de av hemåt fick då åka bil, mm mysigt... hemma så fick vi gå en extra liten prom. vilket vi helst ville slippa men de var bara och följa med vi gick några hundra meter sen vände vi hemåt och in i värmen av huset, vi blev av med våra täcken och halsband/koppel och sen gick vi oss och vila... natti natt

Av Lizetté - 9 november 2010 10:45

Idag åkte jag bilen till kursen fast vi kom till avslutningen av fikat precis så matte fick fika själv med mamma sin och syrran och syrrans kille och dottern deras men hon verkade rätt nöjd ändå.. Efter att matte hade fikat klart så rasta hon mig och sen ölvade hon på vårat fritt följ, ställande under gång, liggande under gång, hoppet och även platsliggningen de gick ba fast matte la mig bara i ca 1 min eftersom de blåste kallt och så sen avslutade hon med linförigheten och de gick bra sen åkte vi hem till en granne och bekant till Cerrie och Cerries matte för dom skulle visst hjälpa henne med delande av tackor och lamm tydligen sen fikade dom en stund såg sen att även liz mamma och de andra sällskapet kom till bekanten och fikade sen åkte dom iväg och vi åkte iväg sen såg jag inte Puffy och kompisen på ett tag utan jag fick åka runt med matte som övade på körningen, de verkade gå bra för henne efter avslutad körning mötte vi upp Puffy och kompisen på något som kallades granngården, dom var där ett tag och sen åkte vi hemåt till vårat hem väl hemma så hade de börjat blåsa upp till snöstorm huu kallt. Bestämde mig för att lägga mig och vila... god fortsatt f.m./e.m

Av Lizetté - 2 november 2010 09:15

Åkte med bil till kursen idag, de gick bra.. väl kommen till kursen idag så fick jag sitta snällt och titta på de andra hundarna medans dom gjorde övningarna sina de var lite tråkigt och bara sitta och titta på men men.. övningarna dom gjorde de var att dom delade på hälften av gruppen och ena delen ställde sig långt upp på plan och andra delen ställde sig längre ned på planen, och sen började första gruppen( den som stod på nedre delen av plan)  att gå på rad upp mot övre delen av plan och sen började dom gå slalom i den raden och sen gick dom ner till sin plats och även övre delen gjorde samma sak mot nedre delen de gick bra (jag var inte med som sagt jag bara tittade på) sen ställde sig gruppen i en ring och så påbörjade dom slalom övning i ringen när de var klart gjorde dom en gå runt varje hund och förare övning hehe de gick oxå bra såg jag men de var effektiv rörelse ett tag såg lite roligt ut hihi..


När den övning var klar så fick jag vara med på en inkallnings övning de gick bra eller hyfsat i alla fall jag missade med att sätta mig i bra fot ställning så de behövs övas mer med. Efter den övnigen ställde vi oss i en ring ytterligare en gång men vi gjorde inget speciellt antagligen var de bara för att Adas matte skulle lura oss och våra mattar hehe.. sen fick vi gå och fika..


Efter fikat så var de eget arbete typ och de gick bra matte och jag övade på fritt följ de gick riktigt bra, vi övade även på ställande under gång  de gick rätt bra, sen gjorde vi en liggande under gång den gick riktigt bra efter de övade vi mer på fritt följ och de gick bra. Vi övade även på hopp över hinder (tillhör lydnadsklass 1) och de gick bra efter två hopp så satte jag mig i väldigt bra fotposition matte vart ritkigt nöjd med de.. sen vart de övning med platsliggande i 3 min de gick bra (är ju rätt duktig på de om jag får säja de själv fatiskt, återgick sen till eget arbete igen, och då tränade vi lite på en rolig lek som är att springa slalom mellan mattes ben de är rätt roligt hehe.. sen gick vi iväg mot Agility banan och tränade lite agility vilket är riktigt skoj... efter de så åkte vi hem till Cerries mattes hem och fick vila och så de var skönt.. god fortsatt e.m


Av Lizetté - 1 november 2010 22:15

Idag på kvällen så kom Cerries matte hem till oss och gjjorde något vety ej vad men i alla fall och då undrade hon om matte och hennes syrra ville åka till henne (Cerries matte) och sova över för att inte behöva gå upp så tidigt på tisdagen och de tog ett tag men sen bestämde de sig för att dom ville de så då lastades jag, matte och mattes syrra in i bilen och sen bar de av mot Cerries matte hus och väl framme där lastades vi ut och jag, matte och hennes syrra gick på en kvällsprom. de var trevligt och de var sköpnt sen gick vi in igen och då lade jag mig och sov natti natt..

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards