Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Lizetté - 19 januari 2011 16:00

Fick följa med matte upp till stallet, då hon skulle städa boxar, packa hö påsar och ta in hästarna sina... fick sitta kopplad en stund under tiden då hon mocka och packa men när hon var på sista boxen och hörde att Snót och Bell släpptes ut då gick hon och koppla lös migå hängde upp kopplet så jag kunde leka med tjejerna, vi börja leka och ha oss de var roligt hehe :D fick även träffa på två nya människo tjejer som visst är mattes jobbar kompisar, jag smög försiktigt farmtill dom nosa lite sprang tillbaka till matte så matte följde med mig till tjejerna då kunde jag gosa lite mer med dom för då tordes jag, hehe.. sen fick jag sätta mig bredvid matte bakom en om under tiden ett par hästar släpptes in, jag var lite på hugget jag viulle gärna så gärna springa ut till dom och springa efter dom och skälla på dom men matte gav mig den där speciella blicken som säger diu skulle a våga, så de var bara och sista där snällt bredvid henne medans hästarna småsprang lite i gången, när de var klart fick jag beröm och så gick vi ut och hämta mattes hästar, och jag råkade bara se en mäniska ok han kanske skrämde mig lite oxå men i alla fall så jag skälllde ut honom matte sa bara och även han åh du är så fjantig caddie och han sa något med jag han verkar vara ganska vek.. mm sa matte tillbaks då, så gick matte in i hagen hämta hennes hästar och sen gick vi in och samtidigt som vi gick in så mötte vi en traktor så killen som jag just skällt ut gick jag framtill och så tog han tag i mjitt halsbad och så höll han i mig medans traktorn passera sen släppte han mig och matte tackade honom och så gick vi in och matte ställde in hästarna i sina boxar m.m fixade lite och sen gick vi hemåt.. åh jag fick gå lös hela vägen hem imponerande nog hehe fast jag gick lös mest för att matte hade godis och sen för att de inte verkade vara några hundar ute just då och så passa hon på och träna lite fritt följ med mig genom byn och de gick riktigt bra hon var nöjd med de hehe... när jag kom hem gick jag och la mig och sov ett tag.. natti natt..

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards