Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Träning hos Cerries matte..

Av Lizetté - 10 november 2013 13:00

God e.m

Idag lastades jag in i mattes moster bil blivit mycket möten med henne ;P

så åkte vi till Cerries matte och där satt dom och prata några timmar sen

efter ett bra tag så gick vi ut och ner till ett gärde där Cerries matte ibland

har hennes får, mattes moster satt upp en rally bana igen och så fick matte

och hennes mormor (Cerries matte) gå den någon enstaka gång sen hämtade

matte mig och så gick vi banan vi hade lite svårt med två st övningar men vi

fixade dom tillslut, men de behövs tränas mer på :) i alla fall jag följde med bra

och gick jättebra, sen efter en stund dök en som jag känner igen upp och luktade

nå gudomligt gott vilket matte absolut inte tolererade så hon blev sur på mig några

ggr och då börja jag tycka att matte var farlig och äcklig så jag varnade henne med

ett naggande i ansiktet och då blev hon ännu surare så då beslöt jag mig för att dra

svansen mellan benen och springa lite framför och inte riktigt göra övningarna,

matte gjorde då om övningarna en eller två ggr men med mycket bättre attityd

och så som jag känner henne och då lyfte

jag upp svansen och börja jobba för henne igen och titta på henne och följde med

bra, och sen slutade vi där.. tyvärr hade nog matte en liten dålig start kanske

inte vet jag för så gör hon ALDRIG annars.


Så ni som läser detta matte brukar

ALDRIG bli så sur på mig så jag varnar henne för de behövs inte hon förstår mig ändå.

BARA så ni vet..


Ha en bra kväll :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards