Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Lizetté - 26 oktober 2010 13:00

Så som vanligt så åkte vi till Cerries matte och jag fick gå ut i hundgården medans matte och Cerries matte går in i huset och fikar eller äter ngt oftast och sen brukar dom åka iväg en sväng men denna gång när de var klara med de dom gjorde inne i huset så kom matte ut och hämta mig i hundgården och stoppade in mig i Cerries mattes andra bil, och sen satte sig matte i framsätet fast på den sidan där Cerries matte brukar sitta (förar sätet) och Cerries matte satte upp nån lång vit skylt, och satte sig där matte brukar sitta (passagerar sidan) och så startade matte bilen, backade och sen körde ut den ifrån parkerings platsen och körde iväg ut på vägen och jag undra vad som skulle hända hmm... jaja sen började matte köra i ngt område med massa hus och träna på svängar och backningar och sånt, de visade sig visst att matte skulle s.k övningköra vilket då antagligen innebär att hon övar på att köra bilen för att senare kunna köra bilen själv och ha ngt s.k körkort  hehe inte för att jag förstår så jätte mycket men de var riktigt intressant när matte körde samtidigt som de var lite spännande och roligt och så satte hon och körde i över en halvtimme timma sen körde hon till och med hemåt de var lite skoj. väl hemma så klev hon ut från bilen och sen gick vi in. God e.m nu ska jag slappa...

Av Lizetté - 26 oktober 2010 09:15

Var på kursen idag, och idag kunde jag vara med på de mesta för jag var rätt lugn och avslappnad, vi fick träna på trängselövning utan hund i mitten och matte och de andra tyckte jag skötte mig bra, de varkade så eftersom dom berömde mig och matte en del... när vi går ur trängselöving så ska man vända sig så tight så vi gjorde de och de funkade bra... efter trängselövningen gjorde vi en mötesövning, så vi ställde upp oss på två led sex st i varje led så gav instruktören order om att ta kontakt med hunden och sen göra övningen och de gick bra jag fick möta en ung fin Schäfer som heter Saga och de gick bra vi båda skötte oss riktigt bra så våra mattar är nog riktigt nöjda, under tiden vi mötte varandra så skulle vi även sätta oss bredvid den mötande hunden även de gick bra så matte är nog hyfsat nöjd tror jag, efter avslutat moment så fortsatte vi framåt och sen gjorde en helt om halt, de gick bra tyckte jag undra om matte tyckte likadant.. sen gjorde vi en övning som vi gick från våran sida där vi stos framtill nästa sida och rundade hunden mitt emot och sen halt framför, de gick bra de med hörde jag matte tycka sen återgick vi till våran sida och gjorde än en gång helt om halt och motsvarande sida fick oxå göra den övningen, efter den övningen så gjorde vi inkallning inom grupp och de gick hyfsat bra matte var nämligen inte riktigt nöjd med slutresultatet och även inte heller instruktören så de skulle vi hem och öva på, så de ska vi efter att alla i gruppen gjort den övningen så var de fika och vila dags har jag börjat kallat de för mattarna fikar och vi hundar vi vilar...


Efter fika och vila pausen så var jag och matte först ut så vi passade på och träna på inkallningens sista bit då jag ska sätta mig i fot position vilket jag har lite svårt för.. så vi övade de tre ggr ca och de gick bra sen fick jag öva på fritt följ de gick bra, vi provade då även ställande under gång och den här gången gick de bra jag stod ända tills matte sa åt mig att jag fick gå vidare de var hon så nöjd med så då övergick hon till liggande under gång istället och de är jag oxå bra på så de var inga problem och så tränade vi lite vidare på fritt följ en stund sen så träna vi lite på hoppet och de gick bra, där klarade jag till med fot positionen bättre ;)  till skillnad ifrån inkallningen ;) hehe

efter en stund kommer alla deltagande in och då ska vi göra en platsliggning 3 min vi fick möblera om hundarna lite men sen körde vi i gång och då la matte mig ner och sen gick hon iväg och var borta i 3 min sen åtgergick hon och hon verkade nöjd med platsliggningen och de är ju skönt fast den gör jag oftast bäst ;) hehe.. efter platsliggningen så vart de tandvisning och de har jag lite svårt med för jag lägger gärna upp tassen på handen när personen vill titta i min mun men jag visar dom men jag tycker de är lite läskigt men samtidigt skoj och vill så gärna hälsa på personen som tittar men de ska ja egentligen inte göra tror jag.. efter tandvisningen så var de valfritt arbete och då tränade jag och matte lite på linförigheten och de gick hyfsat bra började nämligen bli lite trött i huvudet då tänkte matte att jag skulle bara ligga och titta på de som tränar och de gick bra en stund tills jag fick syn på fienden och skällde ut honom och då snorde matte runt med mig och skällde ut mig.. å sa till mig med något i stil med att "vad gör du?" "så gör man inte" "usch på dig" sen så återgickvi med att träna vidare på linförigheten och då den gick bra så berömde matte mig och gick iväg tilll bilen med mig för att jag antagligen skulle få vila.. god fortsatt f.m

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards