Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Morgonpigg mm de var jag idag...

Av Lizetté - 16 januari 2011 06:15

Idag tidigt på morgon gick Evve upp för att göra ngt och när hon kom tillbaks tyckte jag att vi skulle leka så vi lekte lite, sen ville Evvelägga sig igen men de tyckte inte jag så jag satt och gnydde en stund för att hoppas på att hon skulle fortsätta men då vakna matte och sa till mig "Varför tjuter du Caddie?" "Tyst med dig ochlägg dig igen!" Ja då var de bar och lyda så jag la mig och sov igen.. och sov framtills matte vakna vid tio ca då smög hon tyst upp ur sängen klädde på sig och var på väg upp då Evve vakna och fråga "vad matte skulle göra?" matte sa då att "hon skulle rasta mig" "ok" sa Evve då och så gick hon upp ur sängen.. och vi gick ut de blev en rätt lång f.m prom oxå matte och jag gick ut från porten mot vägen vi svängde in från när vi körde till evve svängde vänster och gick mot ngt som hette Väsby gården (matte läste de högt för att hon inte skulle gå vilse sen.)  in på en lite lagom stor väg och sen vidare mot stället där vi gick igår med dom där höga stängslen/grindar och så vidare mot stället där Evve bor och in på en liten väg och sen in genom porten.. och de gick bra fick min frukost och sen gick jag och vila mig.. medans matte och Evve käka frukost.. god fortsatt f.m

Lek
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards