Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Godmorgon på er..

Av Lizetté - 17 januari 2011 08:00

Idag följde jag med matte upp till stallet och fick träffa på Snót och Bell de var ett tag sen sist, men i alla fall, matte ledde ut några hästar och greja lite sen när hon kom in från sista hästen/hästarna så mötte vi då upp Snót och Bell som sagt och jag sprang runt och lekte med dom hhur som helst + att jag tyckte Snót lukta gått så jag försökte charma henne men hon höll inte med om de hon sprang oftast undan eller bet mot mig i luften fast de strunta jag i jag följde efter henne som en svans ändå, Bell blev lite avundsjuk efter ett tag så då bestämde vi oss för att Snót och Bell lekte medans jag oftast sprang efter Snót som en svans ellker satt mig hos matte och titta på när dom lekte och ibland skällde jag även på dom och sprang efter dom när de lekte.. sen skulle dom hem och då bestämde sig matte för att rida Glossa och Gletta och jag fick följa med på båda turerna mer om turerna och vad matte gjorde med hennes hästar de kan du läsa om på www.raggsockans.bloggagratis.se (Glossa) eller på www.gletta.bloggagratis.se (Gletta) när vi väl var klara med de vid typ ett då kom Kompisarna tillbaks fast vi skulle ju gå hem så de var bara för mig att gå hemåt med matte.. när vi nästan var framme vid början av våran by möter jag Coffé vilket jag inte är så förtjust i så matte fick säga till mig lite lätt några ggr under tiden vi passera förbi Cóffé för att jag inte skulle skälla ut honom eller försöka bråka med honom, men de gick ändå ganska bra faktiskt jag passera honom under tystnad med endast raggen rest ganska högt.. så de var matte rätt nöjd med verka de som.. väl hemma i huset gick jag och sov, natti natt..

Lek
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards