Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Då var de kurs då yey :)...

Av Lizetté - 18 januari 2011 09:15

Idag gick matte upp och klädde på sig, packade ihop mina grejer (hörde ju allt hehe) och sen kom hon ner till mig och jag visste i princip var de handla om så jag satte migsnällt och vänta på att hon skulle sätta på mig kopplet, men hon gjorde inte de hmm.. provade och sätta mig vid bordet där hon satt men då sa hon ne gubben inte än men om en stund. jaha ok aja jag vilar mig lite då men de är lite svårt eftersom jag nästan är säker på vad de är som ska hända men jag försökte lägga mig och vila lite till ändå.. matte åt sin frukost grejade lite sen börja hon klä på sig ja! tänkte jag då är de nog snart dags så jag reste mig upp igen och satte mig vid dörren i väntan på att hon skulle koppla mig men nehe inte nu heller "vad gör hon?" hmm... hon klädde på sig mer jag satt fortfarande vid dörren i väntan på att jag skulle bli kopplad, men ne då höll på och pyssla med ngt i sin väska, sen gick hon äntligen ut genom hall dörren ja ja äntligen!!! jag racade efter i väldans fart ut genom dörren och upp mot vägen då helt plötsligt matte vänder och springer fort ner till huset igen "men vad nu då?" "hmm.. jaja jag väntar väl här" "hon kommer nog sytrax tillbaks" ochalldeles rätt nu kommer hon springandes tillbaks och så sprang vi halvägs upp för vägen till bussen, där vi saktar ner och går i lite snabb takt upp mot bussen medans jag strövafr bakom henne och nosar lite här och var ocvh även en bit framför henne tills hon stannar mig vid vsk och kopplar mig och så svänger vi av mot busshållplatsen och strannar och väntar tills bussen kommer.. när bussen väl kommer kliver vi på och beger oss mot kursen...

När vi åkt ett bra tag kliver vi av bussen och så går vi mot kursplan i lugnt i och avslappnat tempo så skönt... svänger in mot vägen till kursplan och när vi börja närma oss infarten till kursplan då känner jag mig lite stressad osäker m.m så jag reser ragg ganska högt och går på spänt matte säger åt mig och påminner mig hela tiden men men, väl framme vid planen tänkte matte gå in men hon ser att jag är för stressad och osäker så hon sätter mig ner vid grinden och låter mig bara titta på de andra under en bra stund och sen tillslut lugnar jag hyfsat ner mig  och då går vi in på plan, men jag ser min fiende så jag börja spänna mig och skälla ut honom vilketr matte inte hann med och hindra men hon sa åt mig ändå och höll hädan efter koll på mig, och var på mig så fort jag tänkte tanken sa hon till mig och då var de bara och lyda, efter en liten stund försöker jag ägna mig åt att sniffa upp alla dofter efter löptikar och annat, vilket matte inte gillade så hon tog tag i mig några ggr och sa åt mig att jag inte fick ha nosen i backen..  sen var de dags för mig och matte att köra en inkallning så matte gick ut från ledet satte mig ner och så bad hon mig stanna, å ja stanna och hon gick iväg vände sig mot mig och kalla in ja kom halvägs sen hitta jag en löptiks doft på marken vilket gjorde att jag stanna till och blev distraherad matte ropa igen och igen fick en tillsägelse från instuktören sprang ivägoch sen kom jag, och då kom instruktören framtill matte och sa något till henne och sen gick matte tillbaka med mig och satte ner mig på samma ställe igen och så börja hon om kalla in mig igen och då kom jag på direkten fick godis och blev kopplad ch så gick vi tillbaks till samma ställe i ledet, sen sa instuktören att vi skulle göra en ring så då gjorde vi de sen sa hon en del och vi flyttade oss framåt, när vi hade nåt sista delen i trängselövningen då vi var tätt tätt in på varandra, då hälsa jag lite på Dixi men satt annars mest och skaka tryckt mot mattes ben matte tyckte nog lite synd om mig men tycker samtidigt att de är en riktigt bra övning för mig, och de kan jag väl kanske hålla med om men den är lite jobbig... sen vände vi ut från den lilla trängsel ringen och gick ut och ställde oss i den stora utgångsringen... sen var de fika tydligen... efter fikat så gick matte en liten prom. med mig men sen vekade de som att alla skulle röra sig hemåt och då rörde vi oxå oss hemåt eller vi uträttade lite ärenden först men sen rörde vi oss hemåt till Cerries matte dom gick in ett tag ganska länge så kom Cerries matte ut efter en stund och fixa en del, efter ännu längre stund kommer matte ut rastar mig, sätter mig sen tillbaks i bilen (fick nämligen sitta i bilen p.g.a att Cerrie löper) men de var ju ganska varmt ute så de gjordeinte mig så mkt, i alla fall så grejar matte och Cerries matte med ngt sen åker de iväg och fixar en del med mig med förstås, uträttade lite till ärenden sen åkte vi mot mattes syrras (nattis) jobb och hämtar upp henne matte kör hehe kallas visst övningskör, hämtar upp hennes syrra och sen beger vi oss hemåt (hem tilll brorsan alltså och vårat riktiga hem) och matte övningskör fortfarande hehe de verkar ju gå bra.... hehe... väl hemma möter jag lilla cimone och en kompis som tydligen ska åka med Cerries matte tillbaks springandes överallt nästan.. happ så kan de vara inne sen går jag och lägger mig å sover medans jag ser matte och hennes syrra gå iväg ut genom dörren utan oss, jaja vad dom gör sen vet jag inte men jag vet att dom kom sen hemma rasta oss (ca åtta-nio tiden)och sen gick dom typ och la sig.. så natti natt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards