Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Åkte till uppsala idag med matte..

Av Lizetté - 19 april 2012 18:00

Idag åkte matte och jag till uppsala visst jag visste inte de förän vi var där men ändå..

När vi klev av bussen i uppsala satt matte och jag och vänta på husse, de tog ett tag

men han kom sen, hälsade glatt på honom sen gick vi mot något som jag aldrig varit

vid, de hette visst stora torget där tydligen dom flesta små bussarna(de gröna) går ifrån

i uppsala, där stod vi och väntade på något som jag inte visste var de var förän jag såg att

vi skulle åka dom där små bussarna (alla likadana tycker då jag) vi åkte med bussen ett

bra tag, tillslut stanna den,vi klev av och jag blev paff såhär brukar de inte se ut när vi

kliver av små bussarna, hmm tittade på matte och undra var vi var, men de verka som

hon heller inte visste, den ända som visste var husse så vi följde husse snällt ett bra tag,

passerade ca två hundar till att börja med, ville gärna skälla på dom men ne se de fick jag inte..

sen lite senare passerade vi en annan och dessutom en skällande hund, ville ju skälla tillbaka men

ne inte ens då fick jag skälla tillbaks.. när vi gått ett tag kom vi fram till något som jag absolut inte kände igen, de ända jag vet var att de var två portar men jag känner fortfarande inte igen de..

när vi går in genom den ena porten skulle vi gå fram till en hiss och åka med den både jag och matte

tyckte den hissen var lite läskig först stängdes en vanlig dörr igen men sen helt plötsligt,

for något liknande galler igen oxå, då sa matte nåt med till husse: just jag de var de här du nämde..

för mig hehe. Antagligen bor asså husse här då numera aja ok de funkar de med :)..

När hissen stannade klev vi ut och precis där man öppna hissen låste husse upp,

hmm aja ok då bor han som sagt här numera då hehe ok.. måste undersökas..

så jag gick och undersökte medans matte och husse gjorde massa andra grejer,

Jag upptäckte att jag kunde gå runt i lägenheten asså inte som hos matte där jag först kommer

in i en hall sen in i ett stort rum som hon har som sovrum,tv-rum m.m sen går jag vidare

kommer jag in till köket, men där husse bor kunde jag först komma in i hallen sen välja 

vilket håll jag kunde gå åt och gick jag åt vänster så kommer jag in i husses sovrum,gick jag

vidare så kom jag in i köket, sen efter de kommer jag in i tv-rummet och sen in i hallen igen,

hehe lite roligare än hos matte skulle jag gå åt andra hållet vill säga höger då, då skulle 

jag gå först in i tv-rummet, vidare till köket, sovrummet och sen hallen hehe lite skojigt.. 

så de gillade jag.. och inga katter ivägen heller hehe som tur är..


Jaja nog om de efter vi kommit in i lägenheten och matte och husse gjort lite allt möjligt

så lekte han med mig de var jätte roligt hehe skaka i hela kroppen så roligt var de hehe..

tyvärr tog inte matte några bilder.


Senare på kvällen så gick vi ut på någon runda utanför där husse numera bor

då de var lite ovanligt och mycket nya dofter, som jag nästan var tvungen och

undersöka men matte och husse vill helst bara gå så då gick vi och gick sen gick vi in..

Efter ett tag gick vi och la oss och jag fick sova i sängen hos matte nån timma innan

husse kom för då skulle han ligga där och de är klart han ska få göra de så jag gick ner

och la mig på golvet och sov så sov vi.. natti natt..



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards