Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Prom. med matte idag på morgon.. även lite senare på dagen oxå är nedskrivet..

Av Lizetté - 20 april 2012 09:00

Idag gick vi den där rundan som vi gick igår och sen så kollade vi av en annan stig lite,

som ledde oss upp till en busshållplats, och där kollade vi omkring lite sen gick vi tillbaks

och vidare runt på rundan och sen i porten. När jag kom in bleb jag avtorkade för de var så

blött väder ute då ville inte matte att jag skulle gå in förän jag var torkad och de är väl vettigt

hehe :) när jag var klar provade jag och väcka husse men ne han ville inte, prövade senare igen

men ne inte då heller d la jag mig hos honom på golvet och vänta på att han skulle gå upp..

Eller i alla fall för en stund sen ropade matte på mig och så fick jag mat när jag hade

ätit upp gick jag och la mig hoss husse igen och denna gång låg jag kvar tills han klev upp

matte vet jag faktiskt inte vad hon gjorde men sist jag kolla då höll hon på med datorn sin..

så jag la mig som sagt hos husse på golvet istället, sen klev husse upp hälsade på matte och

sen satte han sig vid datorn oxå, såg sen att matte hade börjat titta på tv, tydligen några

intressanta program för hon skickade ut husse och rasta mig då (13.00 ca) Husse gick ut med

mig.. Efter ett tag var vi inne igen och då lagade dom mat åt sig så åt dom, husse lekte

med mig en del efter maten sen hehe... Senare fick jag mat och vid ca nio tiden,

Efter de gick matte och husse ut med mig på prom. som matte

och jag hade gått tidigare idag alltså lite på vanliga rundan och sen mot buss hållplatsen som

jag och matte hittade tidigare idag, men istället för att gå tillbaka så gick vi ner mot något typ

litet torg där de såg ut att vara två mat butiker och lite annat husse passade på och gå in och

handla lite grejer, en man passera strax efter att husse gått in mannen pratar med matte sen

gick han in i butiken lite senare kommer mannen ut igen och då ville han absolut gå närmare

matte och mig än förra gången för han ville visst klappa mig eller nåt men jag tyckte han verkade

dels läskig men oxå konstig just då så jag satte igång att skälla på den mannen, matte sa åt mig

strax efteråt och sen precis efter de kom husse ut och dom pratade om händelsen och sen

gick vi vidare ifrån torget och tillbaks till porten, väl inne blev jag avtorkad för tredje gången

idag p.g.a de blöta vädret.. sen lekte husse med mig och även matte sen gck vi och lade oss alla tre men denna gång valde jag att lägga mig på golvet eftersom husse skulle ju komma snart efteråt verkade de som.. han kom in och sen somna vi allihop..

Slumra sött natti natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards