Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Storhandling och spårträning ja varför inte.. :)

Av Lizetté - 19 november 2012 14:45

God e.m på er !

Idag kom matte hem med ca 4 kassar med något i, tog in dom i köket packade upp gjorde i

ordning en del och ställer undan.


(Allt detta utspelar sig när de har börjat mörkna ifall ni inte skulle förstå varför matte kände

på marken istället för att leta efter det..)


(15:45 tiden) Sen efter en stund ringer hennes telefon och

så packar hon ihop mina grejer "Oja de vet jag" (röd) väska som tas ner från en hylla en bit

upp och ställs på sängen och packas i de betyder jobb, skoj, träning, kursen och

iväg med matte m.m Nog för att jag är hund men så många ord kan jag koppla till en väska

faktiskt, de vet jag :)

Jaja åter till väskan och telefonen, matte packade ihop mina grejer medmera kopplar mig och

Tyko tar hissen ner och ut i genom porten jag viftar glatt på svansen och är uppmärksam. Kommer till

Cerries mattes bil sätts in i bilen och åker iväg, när vi stannar sen tas jag och Tyko ut i hundgården,

ok tänkte jag detta var lite konstigt men jag är nog rätt säker på att något kommer att inträffa och

de gick en stund matte och Cerries matte gick iväg en bit bort jag väntar ivrigt på att nåt

ska hända dom kommer tillbaks går in i huset hmm men hallå.. aja jag väntar snällt här en

stund till, och ja alldeles rätt något var på gång för matte kom ut och skicka in Tyko en stund

koppla mig och gick iväg med mig till en backe tar av kopplet sätter på selen och visar med

handen på en grop och säger typ "spår" "här" eller något och jag sätter ner nosen och spårar och

de verkar gå bra för jag får mycket beröm av matte och efter en stund så stannar jag upp

och springer runt en pinne och matte sätter sig ner och gör något med handen och berömmer

en hel del, men sen går vi vidare kommer fram till nästa pinne och jag springer runt den med

och båda gångerna jag stanna upp och gick runt, markera jag så noga jag kunde med nosen

för jag känner att något ska ligga på dom ställena

men visste inte riktigt var går vidare och kommer tillslut till ett träd och där markera jag oxå

mycket med nosen men denna gång hittade jag de som skulle ligga där (apport spår pinne) tar

upp den ger den till matte och får även då riktigt mycket beröm.. fick vara lös på tillbaka vägen

och leka lite med en boll matte hade med sig tydligen.. Kom framtill till den vita pinnen

som vi hade gått förbi för en liten stund men då åt andra hållet. Matte plockar

upp något och sa aha de var här den var.. sen gick vi vidare och stannade till igen och matte sökte

med handen men hitta ingen och sa en massa till Cerries matte som tydligen hade dykt upp oxå..

Jag fick gå in till Tyko och matte försvann ett tag...


(20:30 tiden) Efter en bra stund kommer matte ut till oss tar in oss i bilen, vi åker nu hemåt för

att sova.. godnatt alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards