Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 17 april 2016

Av Lizetté - 17 april 2016 12:30

Vi vaknade packade ihop lite grejer och tog med min väska och då vet jag absolut

säkert att vi ska någonstans och ha roligt eller göra roliga saker. Så matte packade 

ihop och så gick vi ut och gick iväg kom framtill en busshållplats som det heter där

bussarna går ifrån i det här fallet sa matte att vi skulle gå till dr. westerlundsgata inte

för att det säger mig något men jag följer med matte vi väntar på en buss, bussen kommer 

vi kliver på och åker ett bra tag tills vi kliver av och går över en stor stor väg och sen

kommer en till buss vi kliver på den och så åker vi ett bra tag igen kliver av och sen ser

jag några jag känner igen men först skäller jag ändå det är mattes ena syster hennes kille,

deras barn och deras hund vill hälsa på hunden men får såklart inte alltså det här evigt

tränande av att INTE HÄLSA PÅ ANDRA HUNDAR FÖRÄN MATTE TYCKER DET ÄR OK

det är jobbigt men men så får det väl lov att vara, i alla fall vi går och möter dom

och så går vi iväg tillsammans med dom mot deras hem när vi är framme i

hemmet får jag gå in i vardagsrummet med grind för och den andra hunden

får vara i hallen en stund matte tillåter oss och hälsa genom gallret 

enligt matte ser det bra ut just nu så hon provar och släppa in andra hunden till

mig och jag blir överlycklig och försöker leka med henne medans hon leker lite

hon oxå (det var en tik nämligen) men sen börjar hon (tiken alltså)

korrigera mig lite då och då, men sen när jag skulle framtill mattes systers

barn och busa då blev hon sur och morra till ordentligt och bli lite

irriterad så då fick hon gå in i ett annat rum och fick även en tillrätta

visning av sin matte att så gör man faktiskt inte.


Efter en stund går vi ut på en skogspromenad allihop och då var hon på

lekhumör igen så vi lekte lite och sen efter ett tag satte vi alla oss ner

och fika med kakor, bullar och saft fast vi hundar fick inte smaka av

det goda sen började det regna mycket och barnet ville hemåt

och vi andra med, det är inte mysigt när det regnar mycket så vi rörde oss hemåt

väl hemma satte sig barnet och titta på tv, matte och det andra prata lite

sen börjar det laga mat och matte kom in och titta på tv sen gick vi mot

busshållplatsen men denna gång åkte vi inte buss utan

matte sa att vi skulle åka upptåg hmm vad är det? Det visade sig vara någon lång

sak som gick mycket bekvämare och snabbare och var faktiskt trevlig och åka i

även om jag gillar buss med, men det här slår nog bussen :D


Väl framme

vid en stor stor station med massa bussar och annat gick matte och jag

och leta efter våran buss hållplats och sen när vi hitta rätt klev vi på

och så åkte vi hemåt väl hemma på vår lilla station

går vi sista biten hem, och när jag kommer hem lägger jag mig

meddetsamma och sover natti natt det har varit en lång och

händelserik dag men rolig. :D

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards