Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 24 april 2016

Av Lizetté - 24 april 2016 15:45

Idag väckte matte mig i lagom och vanlig tid, matte packade ihop det sista

rastade mig och så åt vi morgon mat sen kom våran skjuts, vi tog ner grejerna

till bilen och packade in oss sen bar det av och vi åkte ett tag, kom sen framtill 

ett ställe med hundar och människor på och ni vet dom där skyltarna jag skrivit

om i några tidigare inlägg. 


Vi väntade ett par timmar på mattes samling innför banvandring (som det visst heter

lärde jag mig idag av matte) sen var det äntligen mattes grupps tur hon gick banan

rätt många ggr vilket nog var bra för hon verkade väldigt stissig och nervös. 

Tillsist var det dags för alla människor med sina hundar att gå banan varsin

omgång vi startade nästan sist i klassen så det vart lite mera väntetid vilket

verkade göra matte ännu mera nervös men mindre stissig men tillsist var


det våran tur jag hade fokus ibland och ibland inte innan vi skulle in men

tillsist skärpte vi oss lite och gick in och averkade banan men tyvärr var matte 

fortfarande lite nervös så jag valde att fokusera så gått jag kunde på henne

på grund av hennes nervositet och när det blev lite mycket försökte jag skicka

bort stressen av hennes nervositet genom att göra momentet lite långsammare

(för jag vet att vi klarar det här men matte har lite svårt ibland och hålla

känslorna i styr) fast sen när matte börja skärpa

sina känslor lite så hittade jag en hund utanför banan som distrahera mig och

även min husse och mattes mamma distrahera mig lite inte medvetet säkert

men jag ville ha koll på dom så då tappade jag fokus men vi kom igenom banan,

även om det var nervositet och distraktioner och till det fick vi även godkänt resultat 

men med lite högre poängen nästan 10 poäng i höjning berättade matte efter att

klassen var klar och vi fått vårat domarprotokoll (lärde mig det ordet idag oxå :D)


Till det godkända resultatet fick jag eller snarare matte och husse välja en present

till mig eller till dom själva, dom valde (eller snarare husse valde) ett mumsigt godis

ben till mig som jag sen bar stolt ifrån ett hus (klubbhuset sa matte) till bilen.

Väl i bilen knapra jag upp det på ett nafs :D


Jag tycker att det har vart en lyckad helg och en bra lyckad dag

och det håller nog matte med om fast vi stötte på distraktioner

och nervositet inblandat. 


Ha det bra nu alla :D


P.s Video kommer så snart vi kan ladda upp den hälsar matte D.s


Jo föresten matte ville bara upplysa om prognosen idag som var lite

intressant väder fenomen som lyder såhär:

Snö på backen när vi anländer till staden Eskilstuna och även när vi kommer

närmare klubben men lite mer, under det närmaste tiden var det

molningt med kall blåst men snön smälter bort under tiden

eller alternativt rinner ner i jorden

sen efter ett tag så blir det sol varierat med moln

som gömmer solen, sen kommer ett ganska ihållande hagelregn lite senare

kommer solen fram och värmer sen när vi går in på banan blir det ett lätt

hagelregn kort därefter när vi typ är klara blir det kall blåst och molnigt 

men inget hagel eller regn, tillsist när vi ska till och lämna platsen då

kommer en blåst men utan regn, hagel eller moln väldigt facinerande

tycker jag (matte alltså) och när vi lämnar Eskilstuna så blir det massa regn

men även uppehåll men molnigt på lokala ställen.

Väl hemma i Enköping möter vi en torr asfalt men med lite småstänk i gräset 

så facinerande tycker jag (matte alltså) eller vad säger ni? :D


Jaja som sagt ha en bra dag nu alla och video läggs inom snar framtid upp hoppas jag ;P




Domare: Carina Hedman


Kommentar:

Jobba med stoppen.   


2:a godkända resultatet 84p


 Rallylydnad: NKL B

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards