Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 21 april 2016

Av Lizetté - 21 april 2016 16:15

Idag tyckte matte vi skulle ta oss till klubben och träna lite rallylydnad,

det var bara det att det börja dugga lite men vi tänkte ingen har väl dött

av lite regn så vi fortsatte vår planering och vi genomförde den det var bara

att vissa stunder var det inte lite regn men heller inte för mycket men 

tillräckligt för att skyltarna blev väldigt våta och även skylthållarna men vi 

fixade banan två ggr i alla fall sen blev det tillräckligt för att vi skulle dra oss 

tillbaka hem.


Väl hemma klädde vi av oss allt blött och matte tyckte vi skulle 

ta ett bad tillsammans, jag tänkte ok jag kan gå med på det men sen var det

inte längre kul efter sisådär 2 min (mattes tidsuppfattning)

Jag kämpade tappert och försökte fly men 

nej sörru det tyckte inte matte eftersom hon hade tvålat in mig och ville inte

att jag skullle få klåda så jag fortsatte kämpa emot fast jag inser nog att detta

inte funkar men kämpade tappert vidare.


Tillsist efter ca 10-15 min (mattes tidsuppfattning) fick jag äntligen

fly eller åtminstone trodde jag det men matte plocka ut mig kollade av lite så det

såg bra ut och sen i med mig igen i badet men inte genom att fortsätta skölja mig

utan med att bara stå

i vatten åtminstone tills jag kunde nudda vattnet självmant med någonting under kranen

och de tog kanske 3 min (mattes tidsuppfattning) sen var det klart och matte prata lite

lugnande med mig och sen tog hon ur mig torka av mig sen lade hon den handduken

på golvet som jag kunde busa runt i bäst 17 jag ville och det är nog det roligaste efter

ett dopp av tassar eller ett ordentligt men jobbigt dopp, att busa runt och torka mig

på mitt eget sätt ;P God fortsatt kväll.


Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards