Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Mycket hundar på stan och mycket som händer..

Av Lizetté - 30 oktober 2010 13:00

När kl.slog halv ett kvart i ett sprang matte ut genom dörren packade in saker i bilen och sen kallade hon på mig och stoppade in mig i bilen i fram som jag fick sitta och trängas med Meja för resten av bilen var typ fullpackad med grejer som mattarna sa skulle till där Mejas matte och husse bor, när allt var på plats åkte vi iväg stannade till vid en busshållplats och då sa matte något om att nästa buss går om några min så matte och jag hoppade av där och gick närmare busshållplatsen och vänta på bussen.. matte gnällde lite på att jag luktade för mycket stall och dynga och hoppades innerligt på att vi inte skulle bli utkastade från bussen när den väl kommer.. men ne no problema matte och jag gick på bussen ingen gnällde eller kastade ut oss (som tur va) sätter oss på plats och så bär de iväg... efter ca 50 min bussresa är vi framme i uppsala upptäcker jag vilket innebär att vi troligen ska till husse yippie tänkte jag och rusade nästan ut ur bussen och matte gnällde på lite allt möjligt hmm undrar varför hon e så gnällig   jaja vi gick av bussen på stationen i uppsala i alla fall och ställde oss vid ett ställe inte för att jag förstod varför för vi brukar alltid gå mot hans buss på en gång men men de visar sig väl hoppas jag, när jag lagt mig ner till ro så efter ett tag ber matte mig och flytta på oss vet heller inte varför men men sen flytta vi oss igen och sen igen jag blev lite smått irriterad på henne då men följde snällt med tillslut satte sig matte ner på en stol och jag tveka ett tag men sen när de varkade lugnt lade jag mig till ro igen.. men sen helt plötsligt ser jag en hund kastar mig upp ur liggande ställning och försöker skälla mot den men misslyckas matte var snabbare sa till mig och höll koll runt så hon troligen kunde vara beredd nästa gång med.. sen tyckte matte vi hade varit för länge vid station (kom in till fem i två ca och gick iväg/vidare vid tio, kvart över två) de första jag ser är en hund hinner precis säga ett knyst möjligen två sen blir matte sned på mig och säger åt mig frågar mig vad jag håller på med fyar mig och sen går surt vidare med mig kommer till ett gatuhörn hamnar nästan nos mot nos med en till hund skäller matte svär åt mig och fyar och säger ännu en gång till mig, ginar som vanligt över torget eller tänktre i alla fall för när vi väl tänkte gå över torget är de massa massa människor hundar och stånd över hela torget matte tvärstannar tvärt och har ingen aning om vilken väg hon ska välja samtidigt som hon fortfarande är rätt sur på mig.. men tillslut bestämmer hon en väg och går den smärtfritt som tur är, stannar vid busshållplatsen där husses buss går väntar och väntar där jag lägger mig ner, ännu en gång passerar en hund mig och jag flyger näst intill upp från liggande ställning och skällde ett skall hann inte mer förän matte var där igen och sa till mig för tusende gången (matte sa de kändes som tusende gången i alla fall) håller surt i mig och fyar mig...  tillslut kommer bussen som vi ska med kliver på den och åker fast vi fick inte sitta på de bra platserna direkt för där vi fick sätta oss var de ett par som satte sjalarna upp över sina näsor antar att de var för att jag luktade som jag luktade så jag låg där och skämdes en del även matte skämdes tur att vi bara ska åka 4 hållplatser för att sen kliva av.. har åkt en stund och kliver tillslut av vid busshållplatsen och går mot husses hem kände att matte var lite smått sur fortfarande för mitt uppträdande idag men jag måste faktiskt oxå säga att de är mattes fel mest för hon var i princip sur redan från första skällning och att de var så mycket hundar på stan så då är de klart att jag oxå blir rätt sur och stressad, men i alla fall väl uppe i trapp uppgången hoss husse och utanför hans dörr så blev vi genast av med surheten och slog oss lugnt till ro i väntan på att husse skulle komma hem, visade sig nämligen att han inte var hemma när vi kom till honom men de gjorde inget vi som sagt slog oss till ro och skakade av oss stressen och jag la mig platt på trapp uppgångens golv och somnade i princip på en gång men de varar inte länge för sen hör jag husse i dörren nere i reser mig fort upp och hälsar men han springer lika fort iväg igen jag la huvudet på sned och undra vad han skulle göra nu då men han kom lika fort tillbaks med hans mor i hälarna och nyckeln i handen och sen går vi in jag får av mig kopplet skickas in i badrummet och bärs upp i någon stor vit sak.. fortsättning följer.... ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards