Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Hemma hos husse..

Av Lizetté - 30 oktober 2010 14:30

Resumé från tidigare...

Kom till husses trappuppgång och jag lade mig platt på trapp uppgångens golv och somnade men de varade inte länge förän jag hörde husse i dörren på väg upp till oss men han försvann lika fort men kom lika fort tillbaks med hans mamma bak i hälarna och nycklarna i handen och så gick vi in och kopplet åkte av och snabbt in i badrummet och fick lyftas ner i en stor vit sak...


Fortsättningen: Väl i den här stor vita saken som visst kallades badkar satte matte på ljummet vatten och sköljde av mig med hur mycket vatten som helst kändes de som, jag tyckte de var lite läskigt till en början men snart vande jag mig och då slappnade jag bara av och njöt av de, stod bara där och lät matte skölja av mig och sen efter sköljning tvåla in mig med något s.k schampo som jag nös lite av men matte verkade gilla de, i alla fall hon tvålade in mig hur mycket som helst och sen sköljde hon av mig igen men denna gång sköljde hon av schampot när jag väl var klar verkade de som att matte (husse hade kommit in till oss då) och husse väntade på att jag skulle skaka mig men tjifick dom matte bar ur mig ur badkaret som de då tydligen hette och satte ner mig på golvet för dom trodde att jag inte skulle skaka mig men hehe rätt åt dom väl ner på golvet hinner husse tydligen sätta upp en handduk attans tänkte jag men skakade mig ändå de var bara de att matte hann inte flytta sig så hon blev våt hehe roligt roligt skakade mig flera ggr på raken tillsist tyckte jag för stunden att jag hade skakat klart mig så husse torka mig hyfsat torr med handduken och sen skaka jag mig två ggr till efter de men husse lyckade torka mig hyfsat torr så jag blötte inte ner någon mer huu jaja de var kul så länge de varade ;P efter badet lade jag mig till ro och sov de var skönt... slummra lugnt alla bloggare de ska i alla fall jag göra ;) hehe varit en tuff dag för mig och matte idag..

 
 
Ingen bild

Wille

10 november 2010 01:48

Vad har du för en husse som inte tål hästlukt. Va knäppt. Bada är väl inte en favvosysselsättning precis, men måste man så måste man.

Lizetté

10 november 2010 16:14

Jodå han tål men jag luktade väldigt starkt av dynga och hästlukt även matte tyckte de lukta för mycket.. så de är ok..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 2 september 2018 13:15

Idag var jag och Nathalié med hundarna på klubben. Vi tränade på Rallylydnad, gick bra, blev en liten filsnutt på mig ch Bliss.   ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 21:00

Det blev en lång kvällspromenad med POKEMON GO runda för vissa. och ett dopp i vattnet för Bliss. Vi gick från Gustav Adolf Plan och via Drömparken. Promenaden tog ca 1 timme och 22 min. ...

Av Lizetté - 8 juni 2018 14:45

Idag tog jag och hundarna en lång promenad på 1 timme via Drömparken och sen mot  Gustav Adolfs Plan. Härlig tur med minst 2 ggr bad i ån för hundarna :D ...

Av Lizetté - 26 maj 2018 09:00

Idag var jag på Gimos Nordic Dog Show med min kille och mamma.  Det gick riktigt bra: hon fick Exellent och CK och i konk. blev hon 2:a bästa tik  med R-CERT och NORDIC R-CERT.   Domare: Joakim Ohlsson Kritiken löd: 3 år, utmärkt helhet, korr...

Av Lizetté - 1 maj 2018 19:35

Vi gick från Cirkle K till Drömparken och igenom den, förbi biblioteket och sen upp mot Ljungården och hemåt det gick bra och det var som sagt en skön och avkopplande promenad. Några urval av Bilderna:                       ...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards