Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Lizetté - 7 december 2010 09:15

Då var de kursdag igen då, så roligt börjar redan springa omkring och vänta på matte vid 08.00 då jag hör henne kliva upp ur sängen och sen håller jag på så ända tillls vi går mot bussen, jag gillar verkligen kurs dagarna... ojoj vad svansen och g´kroppen min går då... i alla fall åkte bussen till kursen, väl framme på kursen så börja vi med zic zac på rad i hela gruppen, de var skoj men när jag såg min fiende blev jag sur men liz var på mig och de inträffa några ggr men matte parera det all ggr nästan, sen delade gruppen upp sig på två rader och då gick vi zic zac igen fast denna gången runt färre hundar de gick bra, sen skulle vi göra övningen mötas först matte mot andra matte och sen hund mot hund de gick bra.. sen var de fika för de var så kallt tyckte Cerries matte för Cerrie så då fick vi gå in i bilen och så fika mattarna och hussarna, efter en stund så kommer matte ut till mig och hämtar mig och så jobbar vi på egen hand vi jobba med stående under gång, platsliggning, fritt följ i vä,hö och helt om och inkallning, sen fick jag lära mig något nytt idag och de var "sök" de blev liksom så att matte satte mig ner i mitten av banan lät mig känna doften av min leksak och sen bad hon mig stanna och så sprang hon iväg och gömde den, kom sen tillbaks till mig, beordra mig ordet "sök" och då fick jag springa iväg och söka efter min leksak, de tyckte jag var jätte roligt, så de höll vi på med länge, sen fick även Nattis mattes syrra träna fritt följ men bara fot med mig och de gick hyfsat, hon fick även prova på inkallning med mig de gick bra och matte berömde henne och mig för att vi skötte oss så bra.. sen fick jag hoppa  in i bilen (föresten under tiden jag träna så fick mina hundkompisar på kursen gå en prom.) och så åkte vi till Cerries hem värmde oss lite och sen bytte vi bil och matte fick övningsköra hemåt och de gick bra tycker jag, även fast jag e en hund så kan jag bedöma lite hur bra dom som kör bilen kör ;P hehe väl hemma fick jag huset för mig själv en stund för brorsan var visst i stallet med mattes mamma..så jag vilade och tog de lugnt.. tills han kom hem..

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards