Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Lizetté - 18 december 2010 08:15

Idag fick jag och brorsan gå på en långprom. upp till stallet de var ganska roligt faktiskt, jag och Puffy busa på vägen upp som bara den de var roligt , när vi kom upp till stallet så pratade matte och Liz mamma med en tjej om något vet inte vad men något var de i alla fall, sen försvann Puffy in i stallet, och jag fick vänta ute med matte en stund, men sen kunde vi gå in i stallet och jag fick gå först in lös och då kom en söt och ganska busig Golden Retriever tjej framrusandes till mig och jag spände mig lite men sen när hon satte sig pladask på rumpan så slappna jag av lite och nosade av henne sen börja vi leka fast brorsan skulle absolut försöka lägga sig i men ne de fick han inte då sa matte till honom och sa att jag och Bell fick sköta de själva och då gick Puffy iväg sen när vi hade hälsat klart och hon hade presenterat sig som Bell då gick matte iväg och jag efter precis runt hörnet vid min kompis Glettas box kom en söt Border Collie tjej framrusandes till mig och jag tyckte så mycket om henne att jag ville veta mer om henne så jag skulle promt försöka nosa henne på rumpan, men då bet hon i luften mot mig vilket innebär att jag då måste akta mig så jag hoppade snabbt åt sidan och undvek hennes rumpa hädanefter ja förutom en gång men då bet hon i luften igen för att varna mig igen så då var de bäst jag passade mig, sen börja vi leka alla fyra de var jätte roligt vi spang och jaga varandra och försökte ta bollen från varandra hittade nämligen en halft trasig boll och leka med och de sysselsatte vi med oss ett tag de var jätte roligt som sagt, efter en stund börja Snót och Bells matte och husse kasta bollen åt oss de var ju ännu roligare  så då lekte vi ännu mer men sen efter ett tag så sa Snót och Bells matte å husse att de var dags och gå hem och äta frukost så då sa vi hejdå till tjejerna och sen gick de..


två bilder från leken i stallet hoppas alla hundarna syns..

Bell hoppar efter bollen och springer sen iväg med Snót och grabbarna (Puffy och Caddie) springer strax efter tjejerna de var jätte roligt och se hehe

Snót beredd på att springa iväg ifall Bell och grabbarna skulle springa iväg, hehe..


Vi träffade varandra sen igen strax före lunch och då lekte vi oxå hehe de var skoj..

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards