Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Lizetté - 1 september 2010 18:00

Idag fick jag följa med matte intill stan hon skulle tydligen göra ngt

hos sin mormor... och hon tyckte att jag skulle få följa med så hon stoppade in mig, brorsan, brorsans matte och deras mamma i bilen

och begav oss iväg intill stan de var rätt skoj faktiskt... väl inne i stan släppte deras mamma av mig och matte på busstationen i enköping ni vet den där som kallas resecentrum, i alla fall där släpptes vi av och matte ringde ett samtal sen så gick vi in i vänthallen och satt där och vänta på mattes mormor och under tiden vi väntade så var de två män som höll i några flaskor och närmade sig matte och jag gillade inte riktigt de så jag morrade åt dom ett tag och ena mannen satte sig ner på huk

och pratade med mig och då försiktigt försiktigt kröp jag framåt och nosa på honom, och efter jag nosat på honom viftade jag lite på svansen och bestämde mig för att de var nog inte så farligt dom/han tänkte nog inte röra matte så jag lät mannen klappa mig fast han luktade lite konstigt men jag lät i alla fall han klappa mig och prata med mig, sen gick jag tillbaks till matte som bara var 1 meter i från mig och la mig vid hennes sida och höll lite koll på männen men lät dom ändå prata

med mig och matte sen skulle dom till "tåget" tydligen inte för att jag vet vad de är men ändå dom sa de i alla fall... så jag och matte återgick till och vänta på hennes mormor, efter en stund kom hon och då stoppade liz in mig i bilen och så åkte vi till hennes mormor. Framme hos hennes mormor fick jag gå ut i hundgår´n och vänta där snällt tills matte/liz kom tillbaks... efter en stund så hörde jag liz mormors bil starta

och undra vad dom skulle göra men fick aldrig något svar hörde bara att de åkte iväg... efter en lång lång väntans tid (1timme ca) hör jag att bilen kommer tillbaks viftar glatt på svansen och skäller förstås, hör bilen komma in på gården och parkera sen hör jag att liz mormor sa nånting och så kom matte till mig och släppte ut mig ur hundgården och tar in mig i hennes mormors hus alltså Cerrie´s mattes hus och går snällt och lägger mig under bordet och ligger sen där och på lite andra ställen under resten av kvällen tills jag hör mattes mammas bil och lilla cimone

som kommer in för att säga till matte och mig att vi skulle åka hem nu...

så matte kopplade på mig och sen sattes jag in i bilen och så åkte vi hemåt... natti natt alla blogghundar och männinskor..

nu ska jag sova...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards