Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Lizetté - 7 september 2010 09:15

Matte skriver

Kursen har nu startat på riktigt igen (startades den 31 aug)

men jag var inte där då utan jag var hemma och firade min födelsdag...

 

Jag (Caddie) skriver..

Idag på kursen fick jag mest sitta och titta på under kursen första tid (före fikat nämligen) och de funkade hyfsat bra.. sen gjorde dom än

slalolm träning emellan hundarna och de var jag och matte med på..

de gick riktigt bra faktiskt verkade matte tycka...

sen efter den grejen så provade vi med en ny sak som jag tyckte var

lite förvirrande matte sa sitt och jag satte mig men sen tog hon lite i kopplet för de verkade tydligen vara meningen att hur hon än tar i mig

så skulle jag sitta eftersom hon sa sitt men jag tyckte de var riktigt

förvirrande för jag är van med att jag ska följa efter då men ne inte

den här gången då skulle jag vara kvar de tog några testningar men sen förstod jag mig på de dära konstiga grejen... sen var de fika dags...


Efter fikat så körde vi platsliggning 3 min de gick bra sen var de budföring och de gick jätte bra.. sen vavr de valfritt arbete och

då tränade matte och jag på några moment ur lydnadsklass 1

t.ex ligg under gång, stå under gång, hopp över hinde, fritt följ

och kopplat följ de gick bra... åh matte verkade riktigt nöjd med dagen.

fast jag gjorde ändå tre-fyra utfall varav de sista utfallet fick en annan instruktör rycka in och hjälpa matte för jag vart så stark och blockerad

men men de gick över efter ett tag sen... och då fick matte mig tillbaks.. jaja nu ska jag lägga mig och vila ett tag bye bye..

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards