Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Lizetté - 12 september 2010 23:15

Kvällsprom. med husse och matte vi gick en bit i parken och en bit vid vägen sen gick vi in, gick och la mig hos dom igen och sov där tills jag hörde att dom gick och la sig jag följde dom tätt i hälarna och gick försiktigt in i deras rum matte och husse sa båda varsegod så då ökade jag takten in i rummet och hittade en plats

och la mig tillrätta där natti natt..

Av Lizetté - 12 september 2010 18:45

Idag vart de en prom. till Willys med husse och matte vi skulle dit och handla hem lite

läsk lät de som husse sa så vi gick dit då och de gick bra, väl framme så satte sig matte

med mig på en bänk utanför Willys och väntade på husse, jag la mig ner och studerade

utsikten som var inte så mkt mer en massa rutor målade på vägen och lite stängsel..

la mig åt en annat håll och där var de lite mer intressant utsikt de var människor som

kom in och ut med bilar och cyklar och även till fots de var ganska intressant för de

kanske kunde var någon som ville prata lite med mig hehe jag kan ju hoppas... efter

tag kommer husse tillbaka med ca 4 stora "läske drycks flaskor" som han kallade de

jag bara tittade på de och funderad lite om han skulle dricka upp de men de verkade

som dom förstod vad jag tänkte för matte sa nämligen till mig att även hon skulle dricka

av de med ett litet smail till de hehe.. sen var de inget mer med de jag gick vidare och nosade på

allt jag kunde komma åt och vid vissa tillfällen gick jag även fot vid matte utan att hon hade bett

mig om de.. och de gillade hon och berömde mig med lite godis haha...

Väl hemma igen så la jag mig och vila inne hos husse och matte där dom satt vid datorn ...

god fortsatt kväll..


Av Lizetté - 12 september 2010 10:30

Hej! Nu är jag ute igen, den här gången så gick vi inte bara utan vi lekte, tränade och hade även lite roligt jag och matte, de är skoj..

husse ligger nämligen och sover fortfarande hehe men jag lovar er när jag kommer in igen då ska jag och matte väcka honom hehe..:P


Först rastades jag och sen fick jag träna Lydnadsklass 1 på en grusplan där i parken så de var träning av i princip alla moment som ingår i Lydnadsklass 1 och de gick bra.. först fick jag gå koppel följ åt hö, åt vänster, rakt fram, helt om och språng marsch... de gick rätt såbra hehe.. de lät så på matte i alla fall...sen var de inkallning och de är jag riktigt duktig på så de vart inga problem ;P hehe sen vart de fritt följ åt vä, åt hö, rakt fram, språng marsch och helt om... träning av ligg under gång och stå under gång de gick hyfsat bra de får vi träna mer på tycker matte... vi körde även platsliggning visserligen var de bara jag men ändå, låg i två min gick ganska bra de med... tillslut körde vi även apport grejset och de gick sådär de måste vi träna hårt på men de fanns faktiskt dom ggr som jag faktiskt tog apport bocken (i de här fallet en leksak har ju ingen apport bock längre den försvann) och höll i den i fot position (sitt) i ca 5 sek och dom ggr berömde matte mig jätte mycket med godis och lek så de kanske blir ngt av de hehe.. Sen började jag bli trött såg matte så hon lekte då bara med mig och busa och så och de gick bra..


Under träning så passera faktiskt 5-7 hundar och dom ggr de passerade så satte matte mig ner innan jag ens faktiskt hann tänka att göra utfall eftersom jag var så fullt upptagen med min träning..

så hon drog de till sin fördel så hon satte mig ner som sagt varje gång hon såg att de kom en-två hundar och jag fick sitta där och titta på

när hundarna passerade och jag gjorde faktiskt inte ett enda utfall mot någon hund matte var så stolt och nöjd med mig och för varje tystnad fick jag leka med min leksak eller fick mkt beröm eller fick godis..


Efter ca 1 timme kom jag in och var ganska trött i huvudet så jag gick och lade mig direkt och sov en stund framtills matte lockade på mig vid ca halv ett tiden och bad mig väcka husse... så jag gjorde de hehe men de tog ett tag och väcka honom men tillslut vakna jag och då vart jag glad och hälsa påp honom och sen gick jag och la mig igen eftersom jag var rätt trött efter träningen....


ha en fortsatt god eftermiddag.. medans jag slummer

till och sover att par timmar...

Av Lizetté - 12 september 2010 06:30

Upp och ut halv sju på morgon och gick en prom. med mig i den lilla parken utanför husses bostadsområde... såg inte så mkt hundar idag

utan de var nästan bara jag och matte och lite cyklister och promenerar

utan hundar kanske nån hund såg jag men inte många och den titta jag på bara... och så gick vi vidare... så kursen lär mig och matte en del..


SÅ TACK HUNDKURSEN VI ÄLSKAR OCH VARA DÄR, LÄRA OSS EN DEL OCH GÖRA FRAMSTEG, SÅ NÖJD ÄLSKAR ER OCH ERA PÅKNUFFNINGAR OCH SÄTTET ATT STÖDJA OSS PÅ TACK ALLA PÅ KURSEN...

KRAMAR FRÅN EN NÖJD HUND OCH MATTE.. <3<3


I alla fall nu fortsätter vi hehe.. jaja i alla fall de var inte så många hundar ute så dags på morgon men de fanns några enstaka som sagt..

och dom titta jag bara på oftast sen gick vi hemåt (till husse alltså).

Kom innan för dörren åh fick mat sen gick matte och lade sig igen och jag med natti natt..


Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards