Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Lizetté - 18 september 2010 09:30

Idag fick jag följa med matte upp till stallet, de var skoj hon tränade lite lydnad på mig samtidigt men inte mkt.. i alla fall jag fick följa med matte

upp till stallet i alla fall och först kollade vi i en massa vatten burkr och kar så att alla hästarna hade vatten.. sen gick vi in i stallet och matte grejade och gjorde lite fint där sen så gick vi ut igen och då fick jag gå lös med ut till mattes häst hage och fick även följa med in dit och matte lade mig då på ett ställe långt ifrån gen och långt ifrån hästarna sen gick hon vidare iväg själv och hämta sin häst...när hon hade kopplat sin häst så rörde sig hästarna på och jag ville vara med men de fick jag inte matte sade snabbt ligg till mig igen och jag lade mig direkt och låg kvar

där sen tills matte kallade på mig och då sprang jag före henne ut igenom hagen, åh hon kom efteråt sen gick vi till stallet... så fick jag vara i stallet med henne sen kom de folk och då stängde hon in mig i en box så fick jag sitta där ett tag.. Efter en stund sen när människorna hade gått iväg nånstans och hon hade gjort klar hennes häst för ridtur så satte hon reflex selen min på mig och sen kallade hon på mig och så gick vi ut genom stall dörrn och jag undrade var matte skulle göra sen helt plötsligt försvann hon upp på hennes häst och jag kollade konstigt på henne men sen avr de inget mer så red hon iväg och jag frågade henne hon bara tittade på mig och kallade in mig igen och så fick jag följa med efter henne, hmm tänkte jag vad e nu detta??? jaja skoj var de i alla fall.. vi red igenom skog och mark de var skitkul jag sprang som en liten valp runt omkring på en stor area och de var jätte roligt matte kallade på mig då och då för att se så jag höll koll på henne och för de mesta gjorde jag de men ibland gjorde jag de inte men men så kan de vara sen red vi på en väg de var oxå jätte roligt.. så in i en skog igen och sen red vi tillbaks och de gick bra under hela turen väl framme i stallet la jag mig direkt på golvet och vila tills matte sa att vi skulle gå hemåt då allt var klart, Gletta (hästens namn) inställd i boxen och grejerna som matte haft på Gletta, undanlagda då begav vi oss hemåt.. väl hemma la jag mig och sov direkt och senare sen (på kvällen) så ville jag leka men de ville inte matte de tyckte jag var lite synd men jag har ändå haft en rolig dag hoppas jag får följa med matte flera ggr på en ridtur..

natti natt nu ska jag sova...

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards