Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Lizetté - 28 september 2010 09:15

Hej på er! Var på kurs idag och den här gången hemma på kursplanen, dom hade precis börjat en zic zacs övning och idag var inte terrien på kursen, så mattes instruktör sa att vi kunde var med och träna idag... så jag fick börja med att gå runt gruppen två ggr så jag verkligen såg vilka som var på kursen och att inte terriern var där idag, sen fick jag gå zic zacken två ggr minst och de gick bra.. sen fick jag och matte vända typ höger om så alla hundarna ställdes upp på ett fint led inför plats-liggningen knäpptes loss och sen lades ner och sen fick matte och de andra hundarnas mattar lämna oss... på ett visst avstånd (alla hade olika avstånd) och så fick vi ligga i 3 min och sen kom matte åter till mig  och ställdes sig vid min sida fick godis medans ojag låg kvar nere och efter en stund satte hon mig upp... vi kopplades och tränade på en inkallning eller sitt kvar, matte och jag tränade på inkallningen när de var våran tur, alla dessa övningar gick riktigt bra tyckte nog matte de verkade så på henne i alla fall.. sen när alla var klara fick vi öva på linförighet med tre steg fram å sen höger om halt sen vart de tre steg fram sitt fot och sen tre steg fram igen å höger om halt gick riktigt bra de med, för matte verkade jätte nöjd sen övade vi tre steg fram och vänster om halt de gick sådär så de får vi träna mer på sen fick jag för mig att jag skulle skälla ut en annan liten terrier och gjorde de och matte blev jätte sur på mig och de hände ca tre ggr och matte vart lika sur alla ggr (fick t.o.m för mig att jag skulle skälla ut labradoren, hände två ggr) och försökte få mig mer fokuserad på henne och träningen och tillslut gick de så vi gjorde om båda momenten igen alltså tre steg fram höger om halt och sen tre steg fram igen och halt o.sv och sen övade hon lite mer på tre steg fram och vänster om halt gick sådär och sen var de fika hörde jag.. att instruktören sa... så matte gick med mig till bilen och satte in mig där och sen fika hon.. efter en stund kom hon tillbaks igen och tog ut mig och vi tränade lite till på linförigheten men matte insåg sen att de inte var så stor idé så hon avslutade med något bra sen fick jag bara ligga och titta på de andra ett tag så bestämde matte och Cerries matte att vi skulle röra på oss så vi gjorde de.. bye bye

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards