Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Lizetté - 13 september 2010 04:30

Morrn morrn är lite nyvaken måste jag säga har aldrig vaknat så här tidigt förr men jag skyller på matte för de var hennes väckar kl. som

ringde de konstigaste var att matte hon vaknade visst de gjorde hon men hon orkade inte gå upp hon bara låg kvar där i sängen och stängde av kl. och försökte somna om jag undra vad hon höll på med så jag lade huvudet lite på sne och fråga vad hon höll på med och de verkade hon

förstå för hon sa nånting om att hon skulle upp tidigt för att åka hem men orkade inte och lade sig tillbaka i sängen istället och somna om nåt i den stilen sa hon.. så jag la mig igen.. och så låg vi kvar framtills nästa kl. ringde och i de här fallet var de husses kl. men han stängde bara av den och sov vidare och så höll han på tills kl. ringde en sista gång då gick han upp och matte med så de vare bara att resa på sig då, matte sa att kl. var halv sex föresten oxå så vi gick upp åt frukost inte jag då rå, för jag får inte äta innan jag ska åka iväg så de var bara att följa snällt med.. utan frukost i alla fall matte och husse pussades och grejsades och sen sa dom hejdå så gick vi mot bussen eller jag trodde de i alla fall men de visade sig att vi skulle gå en morgonprom. först så vi tog rundan i parken och sen tillbaks och han tog sin cykel mot jobbet antar jag.. för jag vet att han jobbar men inte mer..


väl tillbaks så såg jag inte husse (eftersom han var på jobbet eller i alla fall på väg till de) och tyckte lite synd om mig själv och så om matte men de gick över, vi tog våra grejer och sa hejdå till husses mamma och sen gick vi till bussen och tog bussen intill "stationen" som matte kallar de, stod sen där och väntade på våran buss hemåt (där mitt riktiga hem är men även som matte så har jag flera hem bara så ni vet hehe ;P ) 


Under tiden vi väntade på bussen så passade matte och träna på nåt som tydligen heter "passiv träning" har ingen aning om var de är men de verkar som att meningen med den träningen är att jag ska ligga sitta eller stå avslappnat utan att bli störd av ljud och rörelse så de innebar med andra ord att matte ställde henne och mig på ett ställe där mkt folk springer, går och passerar förbi mig (på lite avstånd förstås) och jag ska sitta stå eller ligga kvar utan att bli störd i de här fallet låg jag så jag skulle ligga kvar på samma plats även om tvåbeningarna (människorna/folket) springer, går, rusar eller joggar förbi mig och de gick riktigt bra både bussar männinskor och cyklister kunde röra sig förbi mig utan att jag rörde en tass jag låg där snällt och avslappnat när dom kom förbi matte var så nöjd fick mkt beröm och  sånt dessvärre dök ingen hund upp, som hon även kunde tränat på men de räckte bra ändå verkade hon tycka.. tillslut kom våran buss och då klev vi på den och åkte hemåt.. jag la mig direkt i bussen och låg under hela resan..


Väl framme där vi skulle gå av rastades ja en sväng och sen ställde vi oss och vänta på nästa buss som vi skulle med och den fick vi vänta riktigt länge på de var lite tröttsamt men de gick tillslut kom den så då

klev vi på den och åkte sista sträckan hemåt la mig även direkt då i bussen.. klev av bussen sen en efter en stund och var hemma på hemma marken igen  rastades vägen hem sen framme vid dörrn hemma fick jag äntligen min frukost, åt upp den och sen fick jag gå in och möta brorsan och tjejen vilket jag inte såg fram emot men men så kan de vara.. han kaxade sig lite men matte la sig i på en gång så de var skönt, gick och la mig på min plats och låg där och sov/vila tills de var dags att rastas igen...( vilket var senare på kvällen) natti natt..


P.s var hemma efter alla bussar vid nio ca hörde att matte gick upp för trappen starta datorn och kollade lite sen hörde jag henne lägga sig i sin säng sen hörde jag inget mer ifrån henne förän närmare sex.. då hade hon visst lagt sig och sova precis som ja, hörde de av hennes mamma nämligen.. D.s

Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards