Caddie/Bryzejda 'Bliss'

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Lizetté - 11 september 2010 23:30

Huu de var ganska mörkt den här gången vi gick ut jag såg knappt var jag satte tassarna men de gick bra ändå... vi gick runt hela parken i

mörket fast de var lite ljusare i parken för där hade dom lampor i alla fall.

Vi mötte en hund tror jag men den såg jag bara i förbi farten de  var inge mer med de sen gick vi hemåt väl inne gick jag och la mig och sov för natten eller de trodde jag i alla fall, men de visade sig att när matte och husse väl gick och la sig så fick jag sova inne hos dom vilket är ganska ovanligt för dom brukar vilja sova själva i rummet och jag brukar ligga utanför deras dörr och sova men ne inte denna natt då fick jag sova inne hos dom (som sagt) och de tyckte jag var ganska skönt så jag la mig tillrätta och somna för natten natti natt...

Av Lizetté - 11 september 2010 17:00

Fick promenera med matte och husse till en mataffär, för husse skulle köpa hem lite frukost till honom och matte och även lite mat till mig..

Så vi gick ner till denna mataffär och fick sitta där utanför snällt och vänta på husse, han ville även att matte skulle följa med in men hon sa de att jag har ju hunden, han sa då ja men bind honom då :) men matte sa de ne helst inte för skulle de komma en hund så skulle jag bli skyldig och de hade hon inte lust med så hon stanna ute med mig.. och tur var väl de för de kom en hund senare och då gjorde jag utfall för matte hann inte hindra mig precis när jag tänkte så matte tog tag i mitt halsband och lugnade ner mig och prata med mig och tillslut gav jag upp men jag fick en del skäll av henne när de hände och under tiden och lugnade ner mig när jag väl hade lugnat mig så fick jag beröm, lite godis och lite kel..

Sen kom husse ut från affären och vi gick hemåt och de gick bra..

nu ska jag vila lite tror jag go kväll på er..

Av Lizetté - 11 september 2010 12:00

Idag fick jag hoppa in i bilen med matte har ingen aning om vart

vi skulle åka hörde bara henne ropa på mig och sen stoppa in mig i bilen.. och sen åkte vi iväg, vi åkte ganska länge när bilen stanna

såg jag att jag var på en helt ny plats lät som de sa "sjukhus" men jag är inte säker men om de nu var de så var jag ju utanför det men i bilen..

matte gick en prom. med mig där runt omkring och sen stoppades jag in i bilen igen och sen gick hon iväg vet inte vart men länge var hon borta tyckte jag... Hon kom ut till mig två ggr innan vi sen åkte vidare...


13:15 ...vart vi nu skulle men de bar av i alla fall och sen stanna bilen igen och då stanna vi vid en parkering en bit ifrån en mc´donalds. så fort jag lastades ur bilen och gick en bit bortåt så kände jag igen mig vi var vid husse igen wiiie de gillar jag så jag gick på med stormsteg näst intill.. Matte störde sig lite på de och sa till mig då och då tillslut kommer vi in på hans gård och jag blev lite skrämd för där stod de, typ av metall

hagar uppställda med djur i, jag tänkte shit vad händer de här är jag inte van vid, så jag spände mig lite när vi gick förbi de där hagarna med djur i

så matte stanna till en stund vid hagarna och lät mig nosa och undersöka dom men jag gillade de inte riktigt så jag blev lite stel och tänkte försöka skälla bort de där hagarna och djuren men de sa matte

till om på skarpen och sen gick vi vidare in uppför trappen och plingade på husses dörr den öppnas och jag viftar väldigt glatt på svansen när jag ser att de är husse som öppnade och näst intill hoppade upp i hans famn och pussade på honom och talade om hur mycket jag hade saknat honom... sen när puss kalaset var färdigt då gick jag runt i lägenheten och hälsa på katterna och sen när de var klart gick jag och lade mig tillrätta och matte försvann in i husses data rum med honom sen kom dom ut senare och var i köket och lagade mat åt matte hehe..


Sen gick dom iväg till rummet igen och där satt dom ett tag ..

sen kom husses mamma hem så då hälsade jag på henne sen lade jag mig och sov igen... så nu ska jag sova vidare bye bye


Presentation


Här är jag Bryzejda Gratia Superis kallad Bliss. En Welsh Corgi Cardigan på just nu ca 3år.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Caddie


Ovido - Quiz & Flashcards